روحانی برجسته گلستانی گفت : فتنه گران منافقانه دم از خط امام زدند اما علیه آرمان های امام حرکت کردند ، الان هم عده ای با همان تفکر دم از ولایت فقیه و رهبری می زنند اما بر خلاف نظر رهبری عمل می کنند.

به گزارش کناره، حجت الاسلام والمسلمین دکتر یوسف تیموری طی یادداشتی در خصوص پیامدهای مثبت و منفی فتنه 88 و یوم الله 9 دی نوشت : خداوند در قرآن کریم به حضرت موسی می فرماید که یوم الله را یادآوری کن (و ذکرهم به ایام الله) یوم الله را به مردم بگویید تا فراموش نکنند ، این موضوع فقط برای حضرت موسی و قوم بنی اسرائیل نیست بلکه برای همه امت ها در طول تاریخ است که باید یوم الله را گرامی بدارند.

وقتی به صحنه حضور گسترده میلیونی مردم سراسر ایران در روز نهم دی می نگریم چیزی جز عنایت خداوند و توجه حضرت ایشان که دلها همه از اوست باعث به حرکت در آمدن مردم و ایجاد اجتماع عظیم و گردهمایی بسیار بزرگ نبوده است. چون این حرکت خدایی بود، این روز مصداق یوم الله است و باید همیشه گرامی بداریم و فراموش نکنیم.

"نهم دی را روز بصیرت و میثاق با ولایت "

از این جهت نهم دی را روز بصیرت ... نامیدند.که مردم با حضور آگاهانه خط بطلانی بر فتنه و فتنه گران کشیدند. در آن مقطع علی رغم ایجاد فضای تبلیغاتی آلوده توسط دشمنان سعی داشتند حقایق را وارونه جلوه دهند اما مردم حقیقت طلب حق را دانستند و شناختند و پشت بر باطل کردند.

در قرآن شریف آمده است: 《قل هذه سبیلی ادعوا الی الله علی بصیره》ای پیامبر بگو به مردم این راه من است و شما را دعوت می کنم به سوی خدا از روی آگاهی.

مردم در حماسه 9 دی معنا و مفهوم زیارت عاشورا را به حق پیاده کردند ، در روز عاشورا فتنه گران کف و سوت زدند همانند آل زیاد و آل مروان که در روز عاشورا به خوشحالی پرداختند (یوم فرحت به آل زیاد و آل مروان بقتلهم الحسین) ، مردم وقتی به ماهیتشان شناخت پیدا کردند، تو دهنی به فتنه گران آل زیاد و مروان زدند و با آگاهی و معرفت در راهپیمایی میلیونی 9 دی سراسر کشور شرکت کردند. بر این اساس این روز را بصیرت نامیدند.

اما میثاق با ولایت :

هدف فتنه گران اصل نظام و ولایت فقیه بود که در شعارشان ( انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است ) کاملا مشخص بود، آنها با لباس سبز و به اسم اصلاحات علیه نظام به میدان آمدند و به دروغ تغییر قانون اساسی را مطرح می کردند اما به دنبال تغییر نظام بودند که این منش اصلاح طلب واقعی نیست. 

اصلاح طلب واقعی به دنبال اصلاح و مبارزه با فساد مالی، اقتصادی و اداری است که این بسیار پیام پسندیده و خوب است. که به فرموده رهبر عظیم الشأن انقلاب اصولگرای اصلاح طلب و اصلاح طلب اصولگرا، یعنی پایبندی به اصول انقلاب در داخل نظام که دیگر اختلاس و حقوق های نجومی نباشد ، فساد های مالی و اداری و رانت نباشد.

اصلاح طلبی درست است که امام حسین علیه السلام و امام خمینی به دنبال آن بودند.

امیدوارم عزیزانی که به عنوان اصلاح طلب هستند اصول انقلاب را قبول داشته باشند و این اعتقاد را دارم که اصول گرای واقعی هم اصلاح طلب هستند که نباید اختلاس و انحراف داشته باشند.

فتنه گران منافقانه دم از خط امام زدند اما علیه آرمان های امام حرکت کردند ، دم از دین زدند اما علیه دین سخن گفتند و عمل کردند ، الان هم عده ای با همان تفکر دم از ولایت فقیه و رهبری می زنند اما بر خلاف نظر رهبری عمل می کنند.

"خدا را شاکریم هر روز عشق و ارادت مردم به حضرت امام خامنه ای بیشتر می شود."

مردم شریف ایران دریافتند آنچه که می تواند در جامعه اصول را حفظ کند و اصلاحات نیز به وجود آورد ، نظام ولایت فقیه است. و در زیر چتر ولایت فقیه و قرآن ( واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا ) و با حضور در راهپیمایی روز نهم دی 1388 و با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر منافق اساس فتنه را چیدند.

الف) آثار منفی فتنه 88 : 

1- در این فتنه مشروعیت انتخابات زیر سوال رفت

2- به ساحت قانون اساسی تعرض شد

3- به اصل ولایت فقیه،  مقدسات و امام حسین اهانت شد

4- از روی کینه شعار جمهوری ایرانی را سر دادند

5- به عزاداران امام حسین(ع) اهانت کردند

6- به ساحت نماز جمعه و جماعت و روزه داران اهانت کردند

7- در حمایت از یکی از ائمه جمعه در نماز جمعه روز قدس با کفش به نماز ایستادند

8- معاندین دین ، اسلام و کشور را امیدوار کردند

9- موجب افزایش فشار خارجی شدند و امنیت ملی کشور را زیر سوال بردند

10- وحدت و یکپارچگی ملت را به تفرقه تبدیل کردند

11- شکاف اجتماعی در جامعه ایجاد نمودند.

اما مردم با عشقی که به امام حسین علیه السلام، ولی فقیه و آرمان های امام خمینی(ره) داشتند بر نتافتند و با مشت گره کرده و با حضور گسترده پاسخ محکمی به فتنه گران دادند.

در نهم دی ماه به حق معنای زیارت عاشورا توسط مردم انقلابی ایران تفسير شد.

 اگر ملت ایران در دوران امام حسین(ع) بودند هرگز نمی گذاشتند کوچک ترین صدمه ای به امامشان برسد. درود خدا بر ملت وفادار و فداکار ایران اسلامی که در راه اسلام و قرآن جانشان را در طبق اخلاص نهادند.

در زیارت عاشورا می خوانیم حسین جان به خدا نزدیک می شویم بواسطه دوستی با شما ، هر که شما را دوست بدارد به آن عشق می ورزیم و بیزاریم از دشمنان شما و کسانی که علم جنگ را علیه شما افروختند و آن هایی که طرفدارشان هستند.

اعلام می کنیم ای رهبر و مقتدای مان و ای نائب امام زمان (عج) در صلح هستیم با کسانی که با تو در صلح هستند و در جنگ هستیم با کسانی که با تو در جنگ باشند.

ب) آثار مثبت حماسه 9 دی :

1- اتحاد بین مردم

2- ترمیم شکاف اجتماعی

3- فهماندن به دشمنان که مردم ایران یک هدف دارند و در زیر یک پرچم و تحت فرمان یک ولی هستند

4- نمایش اقتدار مردم و رهبری

5- نمایش اقتدار مادی و معنوی انقلاب اسلامی

6- اثبات مدیریت علمی ، دینی و موفقیت سیاسی رهبری بر همگان خصوصا بیگانگان

7- اثبات ظرفیت کارآمدی و قدرت روزآمدی اندیشه ولایت فقیه در مواجهه با چالش ها

8- به رخ کشیدن قدرت پاسخ گویی نظام مردم سالاری دینی به همه نیازها.

 عبور از فتنه 88 بیانگر قابلیت مدیریت عالی در ثبات سیاسی کشور بوده و اقتدار بیش از پیش نظام اسلامی گردید و سبب انزوای سیاسی و مردمی جریان فتنه و فتنه گران شد.

"حماسه نه دی را جشن میگیرم و این روز را گرامی میداریم  که بزرگترین نعمت الهی است."

در پایان به روان پاک شهیدان راه اسلام و انقلاب درود میفرستیم و نیز سلام و صلوات را بر این مردم شریف ایران اسلامی که در تحت پرچم ولایت، مقاومت نمودند تقدیم می کنیم.

دیدگاه‌ها   

+8 #2 محمدی 1395-10-12 01:56
افرین بر بصیرت ایشان 20 سال در بندرگز زندگی کردند و از جمله علمای پاک و شایسه و باسواد منطقه هستند خدا حفظ شون کنه
نقل قول کردن
+4 #1 بندرگزی 1395-10-12 01:12
سلام این خبر مربوط به سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر یوسفعلی تیموری در روز 9 دی می باشد نه یاد داشت
این متن کامل سخنرانی ایشون هست که در کانال اطلاع رسانی ایشان هم هست
https://telegram.me/teymooriyanesari
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار