مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از ارسال چهار طرح جامع شهرهای سیمین شهر، انبارالوم، فاضل آباد و نوکنده در سال جاری به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران برای تصویب خبر داد.

به گزارش کناره ، مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از ارسال چهار طرح جامع شهرهای سیمین شهر، انبارالوم، فاضل آباد و نوکنده در سال جاری به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران برای تصویب خبر داد.

مهندس عیسی مهری در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهارداشت: برای تهیه این طرح ها 2056 میلیون ریال از محل منابع ملی اداره کل راه و شهرسازی استان هزینه شده است.

به گفته وی، طرح‌های ارسالی پس از تصویب و ابلاغ به استانداری، برای اجرا در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اینکه تهیه این طرح ها از سال90 در دستور کار قرار گرفته است، افزود: اداره کل راه و شهرسازی با همکاری مشاوران مرتبط اقدام به تهیه این طرح ها کرد و روند پیگیری تصویب آنها را از طریق مراجع ذیصلاح قانونی از جمله شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیگیری می کند.

وی ادامه داد: طرح های توسعه و عمران شهری از جمله طرح جامع و تفصیلی، اسناد توسعه بلند مدت شهر برای شهرداری ها هستند که در این طرح ها برنامه ها و سیاست های کلی شهری، تراکم ساختمانی و جمعیتی، حدود، حریم و محدوده‌های شهری، رعایت کاربری ها، ضوابط و مقررات تفکیک و تجمیع زمین، سرانه های عمومی و شهری و سایر مقررات شهرسازی و معماری و در نهایت مسیر توسعه آینده شهر مشخص شده و به عنوان سند اجرایی و الزامی درساخت و سازها در دستور کار شهرداری ها قرار می گیرد.

به گفته مهری، تدوین این طرح ها همچنین کمبودهای شهر را تامین کرده و پیشنهادهای لازم در سطح محلات و نواحی شهر را ارائه می کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار