رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندرگز گفت: 20 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه روند اجرایی طرح گردشگری گلستان خزر در این شهرستان تخصیص یافته و طی سه ماه آینده پرداخت می شود.

به گزارش کناره ،  محمد طه عسگری اظهار داشت: این اعتبار پس از بازدید کارشناسان بانک سینا از طرح گردشگری و توریستی بندرگز از سوی این بانک اختصاص یافت و صرف ادامه و تکمیل عملیات عمرانی این پروژه می شود.
به گفته وی؛ فاز اول این پروژه تا پایان سال 1395 در قالب 13 باب مغازه، 12 سوئیت، رستوران بین راهی، قهوه سرا (کافی شاپ) و سالن مجالس با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
عسگری با اشاره به آنکه تکمیل این پروژه در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه نقش موثری دارد، افزود: در مجموع این پروژه شامل 2 سالن مجزای مجالس، 25 سوئیت، 20 باب مغازه تجاری، رستوران بین راهی مدرن، خدمات خودرویی، نمازخانه و سرویس بهداشتی، سالن همایش، کافه سنتی و مدرن، آلاچیق و پارک اختصاصی کودکان خواهد بود.
رئیس میراث فرهنگی بندرگز اضافه کرد که این پروژه عمرانی تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید است با تخصیص اعتبار جدید عملیات اجرایی آن به پایان برسد.
به گفته وی؛ این طرح واقع در غرب گلستان یکی از طرحهای بزرگ گردشگری در این منطقه بوده که در مساحت 16 هزار متر مربع در دست احداث است.

*دستگیری حفاران غیر مجاز در کلاله
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز از دستگیری حفاران غیرمجاز در محوطه تاریخی واقع در جنگل های کروک پیشکمر شهرستان کلاله خبر داد.
ابراهیم کریمی گفت: بنا به گزارش مردمی، عده ای از افراد سودجو که قصد حفاری غیرمجاز در محوطه تاریخی جنگل های کروک پیشکمر در شرق استان را داشتند با اخذ دستور قضایی توسط نیروی یگان حفاظت این اداره کل و انتظامی شهرستان دستگیر شدند.
وی افزود: طی این عملیات سه تن از حفاران غیر مجاز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

*گودبرداری در محدوده بافت تاریخی گرگان نیازمند استعلام است
معاون میراث فرهنگی گلستان گفت که هرگونه عملیات عمرانی و گودبرداری در محدوده بافت تاریخی گرگان نیازمند استعلام از میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری است.
محمد مهدی برهانی افزود: جهت حفاظت و حراست میراث فرهنگی شهر گرگان، کلیه مالکین، مهندسین ناظر، مجریان ساختمانی و دستگاه های خدمات رسان جهت هرگونه فعالیت عمرانی و گودبرداری برای فوندانسیون و احداث زیرزمین و سایر موارد در محدوده بافت تاریخی گرگان باید مراتب را به صورت رسمی به این اداره کل اعلام نمایند.
وی اضافه کرد: بافت تاریخی گرگان دارای لایه های باستان شناختی و اطلاعات باارزشی است که مطالعه و مستندنگاری آن باعث تکمیل اطلاعات و کمک به شناخت هرچه بیشتر تاریخ این منطقه می شود.
بافت تاریخی گرگان با حدود 150 هکتار وسعت بزرگترین بافت تاریخی شهری در شمال کشور است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار