حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه بندرگز  گفت : امروز دیگر همه جرایانات سیاسی به این نتیجه رسیده اند که آمریکا دشمنی خود را پایان نخواهد داد

به گزارش کناره ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل حسینی امام جمعه شهرستان بندرگز در خطبه اول نماز جمعه این هفته و در ادامه سلسله بحثهای مربوط به  شرح حدیث کساء ، فرازهای دیگری از این حدیث را تبیین و تشریح نمودند.
حسینی با قرائت حدیثی از حضرت فاطمه (س) اظهار داشت : یکی از موضوعاتی که مبتلا به جامعه کنونی ماست تبعیض بین فرزندان هست  که موجب بروز آثار منفی در شخصیت فرزندان می گردد و مسبب اصلی آن هم برخی از والدین هستند. در بحث تاثیر نگاه دوگانه والدین نسبت به فرزندان منظورما از این تفاوت ، تفاوت  در چگونگی دوست داشتن هست و گرنه همه والدین فرزندان خود را به نحوی دوست خواهند داشت.
حسینی ادامه داد : برطبق این حدیث ، الفاظی که حضرت فاطمه (س) برای فرزندان خود بکار می برد تفاوتی باهم نداشت و بصورت عادلانه از آنها تعریف و تمجید می نمود. حضرت محمد (ص) نیز فرمود :  یکی از ویژگی های انسانهای با تقوا اینست که بین فرزندان خود به عدالت  رفتار می کنند. در طول تاریخ بارها بیان شده که پدرانی که در ابراز محبت بین فرزندان خود تبعیض قائل می شدند از گمراهانند.
حسینی یکی از راه های صحیح  ابراز محبت به فرزندان را این گونه بیان کرد : اینکه فرزندان را به یک اندازه  دوست داشته باشیم . ممکن است برخی بخاطر منظم بودن فرزند خود را دوست داشته باشند  و برخی دیگر هم بخاطر تیز هوشی و درس خواندن آنها و ... ولی اولین حقی که پدران و مادران باید نسبت به فرزندان خود ادا کنند دوست داشتن با هر ویژگی که فرزندان داشته باشند.
وی در ادامه بیان کرد : اگر خانواده ها نسبت به فرزندان خود محبت داشته باشند خیلی از آثار سوء اجتماعی پدید نخواهد آمد. در برخی اوقات محبت نسبت به یک فرزند آنقدر زیاد می شود که موجب تضعیف اراده و مقاومت در برابر مشکلات می گردد و همینطور بالعکس کمبود آن هم موجب بروز اختلالات رفتاری خواهد شد.

خطبه دوم
امام جمعه بندرگز در خطبه های دوم آغاز امامت امام عصر (عج) ، به عنوان روز تجلی حکومت مستضعفین جهان را تبریک گفتند.
حسینی در ادامه و به نقل از خواجه نصیر طوسی گفت : «وجود امام زمان برای مردم لطف می باشد و شناخت امام زمان هم لطفی دیگر ولی غیبت امام زمان و مسبب تاخیر ظهور آقا خودمان هستیم » و شهادت 11 امام معصوم و غیبت امام دوازدهم می تواند به این دلیل باشد که ما قدر و منزلت و شان امام زمان خود را درک نمی کنیم و بنابراین مقدمات ظهور نیز فراهم نشده تا امام عصر (عج) ظهور نمایند.

وی با اشاره به هفته پیش رو که به نام هفته وحدت نامگذاری شده گفت :  یکی از شرایط ظهور امام زمان ، همان وحدت و یکپارچگی آحاد ملت می باشد ،از طرفی هم تمدید مجدد تحریم ها درآمریکا موجب یکدلی و وحدت ارکان مختلف حکومت و مردم در خصوص اینکه این تمدید تحریم ها قطعا نقض برجام می باشد.
حسینی افزود : در این میان برخی به دنبال مقصر سازی برای نواقص احتمالی برجام هستند و مدام تکرار می کنند که تمام مراحل برجام با اطلاع رهبر معظم انقلاب بوده در صورتیکه اینگونه بیانات موجب از بین رفتن وفاق و همدلی خواهد شد که محصول شهادت و ایثار هزاران شهید از جمله 4000 شهید استان گلستان بوده است .
امروز دیگر همه جرایانات سیاسی به این نتیجه رسیده اند که آمریکا دشمنی خود را پایان نخواهد داد با وجود رهبری معظم کل قوا که دشمن شناسی ایشان بر همگان واضح و مبرهن است .
بنابراین متاسفانه دشمن به دنبال تضعیف جایگاه نهاد رهبری می باشد، اینک دشمنان در نظر دارند پس از اجرای برجام بصورتهای مختلف در داخل جامعه نفوذ کنند که با درایت رهبر معظم انقلاب در این خصوص با شکست مواجه شده اند، برای همین دشمن بدنبال تضعیف  جایگاه ولایت می باشد که البته با دقت و درایت شما مردم عزیز ، دشمن به اهداف شوم خود نخواهد رسید .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار