فرماندار بندرگز با یادآوری برخورداری این شهرستان از مزیت های گردشگری همچون دریا و جنگل گفت: مصمم هستیم با اجرای طرحهای مرتبط با گردشگری و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی؛ رونق و توسعه هر چه بیشتر ساحل بندرگز را فراهم آوریم.

به گزارش کناره، علی اصغر میرزایی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان اظهار کرد: یکی از مشکلات بندرگز آمار بالای بیکاری و نبود فرصت های شغلی پایدار است که امیدواریم با تکمیل طرح های در دست اقدام شاهد تحول در منطقه و فراهم شدن شغل های جدید و پایدار باشیم.
وی بیان کرد: یکی از طرح های بزرگی که می تواند نتایج امید بخش در آینده بندرگز داشته باشد، تکمیل طرح احداث مجموعه گردشگری در ساحل توسط سرمایه گذار خارجی از کشور عمان است.
فرماندار بندرگز افزود: سرمایه گذار خارجی چند سال قبل فعالیت خود برای ساختن مجموعه کامل به منظور اسکان و اقامت مسافران و گردشگران را در زمین ساحلی به مساحت 38 هکتار آغاز کرد اما به دلیل بروز برخی مشکلات مانند پدید آمدن معارض دولتی، اجرای طرح متوقف شد.
میرزایی ادامه داد: با پیگیری و حمایت مسئولان گلستان هم اینک مشکل برطرف شده و انتظار می رود ساخت این مجموعه بزرگ و تحول آفرین گردشگری عملیاتی شود.
وی گفت: این مجموعه گردشگری ساحلی شامل هتل، سوئیت های اقامتی، اماکن ورزشی، مراکز تجاری و دیگر ملزومات تفریحی برای گردشگران و مسافران است که با توجه به گستردگی و نیاز به نیروی اشتغال بالا، بخش بزرگی از دغدغه مسئولان محلی را برطرف خواهد کرد.
فرماندار بندرگز بیان کرد: بی تردید فعالیت این سرمایه گذار خارجی مشوق و زمینه ساز حضور سایر صاحبان سرمایه برای ساخت مجموعه های مرتبط با گردشگری می شود و این بخش کم برخوردار غرب گلستان را به منطقه هدف گردشگری کشور تبدیل خواهد کرد.
میرزایی اظهار کرد: بندرگز در مسیر تردد زائران امام رضا (ع) قرار دارد و مطابق آمار سالانه حدود 10 میلیون نفر از این شهر عبور می کنند که ایجاد امکانات مناسب می تواند موجب افزایش زمان ماندگاری مسافر شده و به رونق اقتصادی هر چه بیشتر شهرستان و حتی منطقه منجر شود.
وی نزدیکی به جزیره آشوراده و شبه جزیره میانکاله را یکی دیگر از مزیت های بندرگز دانست و گفت: فاصله 3 کیلومتری ساحل بندرگز تا جزیره آشوراده یکی از فرصت های مغتنم جذب گردشگر در غرب گلستان است که اجرای هر گونه طرح های مرتبط با آن در شهرستان مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر است.
فرماندار با تصریح بر اینکه اجرای طرح گردشگری آشوراده به رونق ساحل بندرگز هم منجر می شود به الحاق شبه جزیره میانکاله به این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: مناقشات چند ساله برای وصل شدن بخشی از میانکاله به محدوده جغرافیایی بندرگز به پایان رسید و هم اینک بخش هایی از این منطقه زیبا و دارای قابلیت های فراوان جذب گردشگر در اختیار بندرگز است.
میرزایی با یادآوری دیگر طرح های در دست اقدام افزود: برخورداری از ساحل بندرگز زمینه ساز راه اندازی طرح های خلاقانه و نو است که طرح 'لجن درمانی' یک نمونه از این ظرفیت ها می باشد.
وی گفت: سرمایه گذار اجرای این طرح در حال تلاش برای دریافت مجوزهای قانونی است که امیدواریم در آینده نزدیک این طرح خلاقانه اجرایی و منجر به جذب هر چه بیشتر گردشگر شود.
فرماندار بندرگز برخورداری از ساحل دریا را بهترین فرصت برای توسعه طرح های شیلاتی دانست و گفت: مشکل نبود اداره مستقل شیلات این شهرستان بزودی برطرف می شود و امیدواریم پس از آن بر تعداد و تنوع طرح های آبزی پروری منطقه افزوده شود.
میرزایی گفت: هم اینک 4 طرح آبزی پروری در بندرگز فعال است که با توجه به پهنه آبی و ساحل شهرستان انتظار داریم بر تعداد این طرح ها افزوده شده که علاوه بر افزایش تولید ماهی، فرصت های اشتغال بیشتری برای جوانان شهرستان ایجاد خواهد شد.
وی یکی دیگر از برنامه های مرتبط با توسعه اقتصادی بندرگز را تلاش برای حل مشکلات صنایع شهرستان دانست و گفت: شهرک صنعتی بندرگز از بخش های اقتصادی فعال استان گلستان است که صنایع آن در تولید کالاهای با کیفیت و استاندارد نقش موثری دارند.
فرماندار بیان کرد: در سال های گذشته و به دلایل گوناگون حدود نیمی از 70 واحد صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک صنعتی بندرگز تعطیل یا نیمه تعطیل شدند که برای جبران این عقب ماندگی و بازگرداندن آنها به چرخه تولید وام های طولانی مدت با موضوع رونق کسب و کار به آنان پرداخت شده و می شود.
وی به نگاه ویژه دولت برای برطرف شدن کمبودها و عقب ماندگی روستاهای بندرگز اشاره کرد و اظهار داشت: آسفالت معابر روستایی، اجرای طرح های هادی، کمک به بهبود کشاورزی و معیشت مردم و مقاوم سازی منازل روستایی از جمله برخی تلاش ها و در همین راستا است.
بندرگز در 42 کیلومتری گرگان مرکز استان گلستان و کرانه شرقی دریای خزر با افزون بر 46 هزار نفر جمعیت از دو شهر بندرگز و نوکنده و 24 روستا تشکیل شده است.
بندرگز با فاصله کوتاهی از شمال تا جنوب آن به دریا و جنگل متصل است بطوریکه چشم انداز آبی و ساحل آن از ارتفاعات جنگلی قابل دیدن است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار