شهرستان بندرگز در غرب استان گلستان بار دیگر مورد بی مهری مسئولین استانی قرار گرفته است و این را می توان در قانون جدید ادغام دو مجموعه استانی و عدم تخصیص جایگاه مستقل این شهرستان در چارت اداری و سازمانی خود عنوان کرد.

به گزارش کناره،  "شهرستان بندرگز" با جمعیتی بالغ بر50هزار نفر در غربی ترین نقطه استان گلستان واقع شده است.

این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد زمینه توسعه و پیشرفت خوبی را می توان در آن مشاهده کرد، که از این قبیل می توان به نزدیکی به شهر های نوکنده در غرب، شهرستان بندرترکمن در شرق و شهرستان کردکوی در جنوب شرقی و همچنین همجواری با شهرستان گلوگاه در شرق استان مازندارن اشاره کرد که امتیازات ویژه ای به این شهرستان داده است.

در همین راستا، شهرستان بندرگز این روز ها بار دیگر دچار بی مهری مسئولین وزارت راه و شهرسازی و مسئولین استانی قرار گرفته است که این بی مهری ها در سال های متمادی قابل لمس بوده و میتوان در زمینه های مختلف به آن اشاره کرد.

100925945980

شاید دولت در زمینه های کمی در این راستا برای توسعه شهرستان قدم برداشته باشد اما بهتر بود مسئولین دولت فعلی یک نهاد منسجم و پویا برای این شهرستان به یادگار می گذاشتند که متاسفانه این امر از چشم مسئولین استانی و کشوری دور مانده است.

اما دلیل این پیش مقدمه چه بود؟

شنیده ها، حاکی از آن است، ادغام مدیریت راهداری "اداره کل راه و شهرسازی" در" اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان " و تغییر این اداره کل به "اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان" و علی رغم اینکه در همه شهرهای استان، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تشکیل شده است، ولی متاسفانه در غرب استان، یعنی شهرستان "بندرگز" این نهاد اداری و اجرائی راه اندازی نخواهد شد و بناست مدیریت شهرستان "بندرگز" تحت مدیریت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کردکوی قرار گیرد، که این امر علاوه بر نگرانی مردم این شهرستان، نکته ای قابل تامل می باشد که چرا بار دیگر شهرستان بندرگز، از سوی مسئولین استانی و کشوری مظلوم واقع قرار گرفته و این شهرستان را تابع مدیریت یک شهرستان دیگر در استان قرار داده اند.

20131224125913cb 80456307 3545808

با این اوصاف، مردم این شهرستان با بیان این موضوع خواهان کدورت بین شهرستان کردکوی و بندرگز نیستند، اما خواهان این هستند که این امر در هر دو شهرستان عملی شود و مسئولین استانی نیز برای توسعه غرب گلستان که وسعت زیادی از استان را به خود اختصاص داده است، توجه لازم را داشته باشند، در غیر این صورت، مردم بندرگز و حومه نیز، این تصور را پیدا می کنند که آنها عملا جزء مردم این استان به شمار نمی آیند چرا که عملا هیچ توسعه ای برای این منطقه انجام نگرفته است.

با توجه به این گزارش، شنیده ها حاکی از آن است که چارت سازمانی در این راستا ابلاغ نشده است، اما این امر هم موجب نشود که مردم و شهرستان بندرگز سرشان کلاه رفته و نتوانند جایگاهی به صورت مستقل در این چارت به خود اختصاص دهند.

امید است، با توجه به موضوعات مطرح شده، مسئولین امر به این موضوع حساسیت نشان داده و از جایگاه و توسعه شهرستان بندرگز در غرب گلستان غافل نشوند که چرا عملکرد آنها از سوی مردم این شهرستان در حال رصد بوده و هست.

منبع:کاسب امین

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار