نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیکاری بزرگ‌ترین معضل جامعه است، تغییر دیدگاه‌ها در تولید کار را ضروری دانست.

به گزارش کناره به نقل از مهر، رامین نورقلی پور در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان که بعدازظهر پنجشنبه در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع اشتغال ارتباط مستقیم با تورم دارد و در سال‌های اخیر شاهد تحولاتی بودیم که تاثیرات مثبت و منفی در زمینه اشتغال داشته است.

وی ماموریت شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان را ایجاد اشتغال و تولید سرمایه در استان دانست و گفت: این مجموعه هوشمندانه تعریف شده و یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه است که باید مواردی از جمله آموزش کارآفرینی، ایجاد ساز و کارها، ارائه تسهیلات و خدمات مالی، رفاهی و اجتماعی را مد نظر قرار دهد.

نورقلی پور تصریح کرد: در این مجموعه کارهای خوبی انجام شده، اما به نطر می‌رسد حلقه‌های مفقوده‌ای در آن وجود دارد که مانع اشتغال است و نیاز به حرکتی داریم تا دیدگاه‌ها را نسبت به تولید کار تغییر دهیم.

وی ادامه داد: آمازها نشان از کاهش اشتغال در کشور دارد، اما شاهد هستیم که افراد جویای کار وارد بازار شده‌اند و به نظر می‌رسد این آمار تغییر کرده باشد.

رکود موجود در صنایع کشور یک واقعیت است

نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رکود موجود در صنایع کشور، اظهار کرد: بنده با توجه به حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، شاهد مشکلات این بخش هستم و متاسفانه رکود موجود در صنایع یک واقعیت است.

نورقلی پور افزود: بخشی از این مشکلات به مسائل بین المللی باز می‌گردد و سعی می‌کنیم تا در دوران پسا برجام از این رکود خارج شویم.

وی تولید در کشور را گران و پر هزینه دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل این  موضوع، تعامل نداشتن صنایع و تامین اجتماعی است که موجب شده کالای نهایی گران باشد و این نقیصه باید جبران شود.

نورقلی پور تصریح کرد: باید از طریق کمک‌های دولت و صندوق‌های دولتی زمینه‌ای ایجاد شود تا دیگر شاهد گران بودن تولید نباشیم.

وی ادامه داد: گلستان به لحاظ توسعه صنعتی شرایط خوبی ندارد و نمی‌توانیم خودمان را با استان‌های دیگر مقایسه کنیم و مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند به حرکت این بخش کمک کند.

دیدگاه‌ها   

0 #1 کرامت انسانی 1395-08-21 08:11
چقدر این نماینده باهوشه، لطفا بخاطر این ذکاوتش حقوقشو چندین درصد زیاد کنید ،حقوق کارگر ۸۱۲تومانه عزیز دل برادر،تازه اگر کار باشه!تو حقوق ۸میلیونی میگیری ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار