مدیرکل راه‎آهن شمال شرق 2 گفت: پروژه 35 هکتاری احداث خط دوم راه‎آهن بندرگز به سبزدشت در 22 بهمن به بهره‎برداری می‎رسد.

به گزارش کناره، محمدرضا قربانی در آئین کلنگ‎زنی بزرگترین سالن ورزشی چندمنظوره استان گلستان با نام «شهدای مدافع حرم» که در محل اداره کل راه‎آهن شمال شرق 2 استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: پروژه 35 هکتاری احداث خط دوم راه‎آهن بندرگز به سبزدشت در 22 بهمن به بهره‎برداری می‎رسد.

وی با اشاره به اینکه سرعت قطارهای ریلی 50 کیلومتر است، تصریح کرد: با بهره‎برداری پروژه مذکور سرعت قطارها به 140 کیلومتر افزایش خواهد یافت، این خط ریلی به دلیل طولانی شدن سفر موجب رنجش مسافران قرار گرفته بود.

* راه‎آهن گرگان-گنبدکاووس کلنگ‎زنی می‎شود

مدیرکل راه‎آهن شمال شرق 2 در خصوص آغاز عملیات اجرایی بزرگترین سالن ورزشی چندمنظوره شهدای مدافع حرم در استان گلستان گفت: برای اینکه یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم همواره زنده نگه داشته شود گامی کوچک در این زمینه برداشته شد، این سالن ورزشی در محلی تعبیه شده که تمام ماشین‎های ترانزیت که از استان عبور می‎کنند در معرض دید آنها قرار دارد.

قربانی یکی از بزرگترین دغدغه‎های این اداره کل را کلنگ‎زنی راه‎آهن گرگان-گنبدکاووس ذکر کرد و افزود: برنامه‎ریزی‎های زیادی صورت گرفته تا راه آهن گرگان را از حالت بن‎بست خارج کنیم، نقشه‎برداری از این مسیر در حال انجام است تا خط ریلی را از گرگان به سرخنکلاته، علی‎آبادکتول، آزادشهر و گنبدکاووس متصل شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه 42 هزار خودرو در مسیر گرگان- گنبدکاووس تردد می‎کنند، ابراز کرد: بعد مسات باعث شده تا سوخت زیادی نیز مصرف شود و علاوه بر آلایندگی محیط زیست، هزینه‎هایی به دولت و کشور تحمیل می‎شود و تصادفات بسیاری نیز در این مسیر اتفاق افتاده که تبعات اجتماعی به دنبال دارد.

* خط عریض مرز اینچه‎برون راه‎اندازی می‎شود/ ایستگاه اینچه‎برون قطب بزرگ صادرات کشور

مدیرکل راه‎آهن شمال شرق 2 افزود: راه‎اندازی خط دوم ریلی باعث می‎شود تا 50 درصد از ترافیک به خط ریلی انتقال پیدا کند تلاش داریم تا قطارهای مسافری را هر چه زودتر راه‎اندازی کنیم.

قربانی از آغاز عملیات اجرایی خط عریض مرز اینچه‎برون تا 10 روز دیگر خبر داد و گفت: اعتراضاتی از سوی تجار و بازرگانان وجود داشت و ما به دلیل محدودیت‎های اعتباری که داشتیم 10 روز دیگر کلنگ این پروژه را به زمین خواهیم زد و ان‎شاءالله تا سه ماه دیگر به بهره‎برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: اگر خط عریض مرز اینچه‎برون آماده شود بخشی از صادرات که به علت بالا بودن هزینه ریلی می‎شود و تجار و بازرگانان در زمینه تعویض بوژی صرفه‎جویی می‎کنند، نرخ رقابتی که با جاده است تناژ صادراتی افزایش می‎یابد.

مدیرکل راه‎آهن شمال شرق 2 از تخفیف 50 درصدی بارگیری با افتتاح خط عریض مرز اینچه‎برون خبر داد و گفت: ترکمنستان نیز 40 درصد به بارهای صادراتی ایران تخفیف می‎دهد که مجموعا 90 درصد تخفیف در این مسیر اتفاق می‎افتد با این اقدام ایستگاه اینچه‎برون قطب بزرگ صادرات کشور می‎شود و با سرخس رقابت خواهد کرد که بازار خوب و فرصت اشتغالزایی مناسبی ایجاد می‎شود./فارس

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار