رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساحلی بندرترکمن در غرب استان گلستان از کشف 9 قطعه انواع پرندگان تاکسیدرمی شده خبر داد و گفت: از جمله این پرندگان حمایت شده و عادی می توان به پلیکان، خوتکا و مرغابی اشاره کرد.

 به گزارش کناره، علی بیانی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در این ارتباط یک نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
وی در خصوص نحوه کشف این پرندگان خشک شده، یادآور شد: پس از دریافت اطلاعاتی از منابع خبری در مورد نگهداری چندین قطعه پرنده وحیوان های خشک شده حمایت شده و عادی در یکی از سکونتگاه های بندرترکمن، موضوع با هماهنگی دادستان و اخذ حکم قضایی و با همراهی ماموران اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی شهرستان پیگیری شد.
وی اضافه کرد: در بازرسی از این سکونتگاه تعدادی پرنده که شامل یک قطعه پلیکان، سه قطعه خوتکا، یک قطعه مرگوس، یک قطعه باکلان، دو قطعه آنقوت و یک قطعه مرغابی بودند، کشف و ضبط شدند.
بیانی اضافه کرد: متهم با تنظیم صورتجلسه به منظور پیگیری حقوقی به مراجع قضایی معرفی شده است.
به گفته وی، طبق ضوابط و مقررات خرید و فروش، عرضه و نگهداری و حمل حیات وحش و یا تروفه های شکار و همچنین جانوران تاکسیدرمی شده بدون تحصیل پروانه و مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان حسب قوانین و مقررات برخورد می شود.
وی همچنین تاکید کرد که اگر مردم تاکسیدرمی هایی از حیات وحش را در اختیار دارند، به سازمان حفاظت محیط زیست تحویل دهند تا در مراکز علمی و تحقیقاتی و یا موزه های حیات وحش طبیعی استفاده شود.
بندرترکمن واقع در شمال غرب گلستان همه ساله میزبان تعداد زیادی از گونه پرندگان آبزی و کنارآبزی است، سواحل و آبگیرهای این شهرستان همچنین از محل های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر است.

 

منبع:ایرنا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار