مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت:در سه ماه نخست امسال  9 هزار و 656 واقعه ولادت در ادارات ثبت احوال استان ثبت شده است ...

به گزارش کناره،  حسن وفایی در خصوص ثبت ولادت در سه ماه نخست امسال در استان گفت: در این مدت 9 هزار و 656 واقعه ولادت در ادارات ثبت احوال استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار دهم درصد کاهش دارد.
به گفته وی از این تعداد پنج هزار و 31 نوزاد پسر و بقیه نوزاد دختر بوده اند.
وی گفت: بیشترین کاهش ولادت در این مدت مربوط به شهرستان بندرگز بوده و بیشترین افزایش ثبت ولادت به شهرستان آزادشهر اختصاص دارد.
مدیرکل ثبت احوال گلستان با بیان اینکه جمعیت جوان در شرق استان بیشتر از غرب آن است، افزود: ترکیب جنسیتی گلستان 109 پسر به 100 دختر است.* کاهش 7.7 درصدی ثبت واقعه وفات
وی گفت: ثبت واقعه وفات در گلستان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.7 درصد کاهش داشت.
وفایی ادامه داد در این مدت دو هزار و 61 واقعه وفات ثبت شده که یک هزار و 22 نفر روستایی، یک هزار و 20 نفر شهری و بقیه نامشخص است.
به گفته وی در این مدت یک هزار و 179 نفر مرد در استان فوت کرده اند و بقیه بانوان بوده اند.
وفایی افزود: پنج علت اول فوت در گلستان به ترتیب شامل بیماریهای قلبی و عروقی، علایم و حالت های بد تعریف نشده، سرطان و تومور، حوادث غیرعمد و بیماری تنفسی است.
او اضافه کرد: همچنین بیشترین مرگ و میر گلستانی ها در سنین 75 سال به بالا و کمترین مرگ و میر در سنین 14- 10 سال بوده است.
در استان گلستان واقع در شمال کشور طبق آخرین گزارش اداره کل ثبت احوال، یک میلیون و 928 هزار و 163 نفر جمعیت در 30 نقطه شهری و یک هزار و هفت روستا سکونت دارند.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 90 استان گلستان یک میلیون و 777 هزار و 14 نفر جمعیت داشته است.

 

منبع:ایرنا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار