فرماندهی زیر آتش جنگ، تا فرماندهی شهر دارالمومنین گرگان...

به گزارش کناره ، سردار یحیی خاکی در نشستی با انجمن نویسندگان هوران در جهت تکمیل کتاب بیسیمچی شهید حاج حسین بصیر، خاطراتی از شهید علی امانی که توسط غلامعلی نسائی، نویسنده ادبیات پایداری و شهادت، دبیر انجمن نویسندگان گلستان هوران، در بهار سال 93 بندرگز و منزل پدری دکتر یحیی خاکی فرمانده گردان یارسول در نشست محفلی یارسولی برگزار گردید، دکتر خاکی علی امانی را جهت مصاحبه معرفی نمودند که پس از تخلیه اطلاعات نانوشته هشت سال مقاومت و دلاوری، از آنجا که علی امانی از جانبازان شیمیائی بودند شش ماه بعد از این گفنگو شهید شدند. 

 

دکتر خاکی در ادامه گفتگوی علی امانی که اکنون منجر به تدوین کتاب بیسیمچی بصیر گردیده است، در اولین نشست خاطراتی جذاب را بیان نمودند. 

 

 

دکتر خاکی در ادامه گفتگو آوردند که: تنها کسانی می توانند، شگفت ترین و عظیم ترین حادثه ها را رقم بزنند که والاترین آرمان ها را داشته و روشن ترین ایمان و معرفت را در قلب و جان خویش اندوخته باشند.

 

همچنین دکتر خاکی از حماسه و دلاوری رزمندگان گردان خط شکن یارسوالله(ص) با اقیانوسی عمیق از اعتقاد و ایمان و اخلاص، گذشت و فداکاری، در این نشست روایت می کند، که در مبارزه با دشمن تا پای جان بر عقیده و آرمان الهی و ولائی خویش، بر آمده از تفکر ناب امام خمینی ایستادگی کردند، هر فصل آن خود وادی به وادی عرصه ظهور و بروز، حقیقت وجودی انسان الهی شده را در کشاکش بلا و مشقت ها و سختی ها معنا می کند.

 

در این نشست دکتر خاکی از شهید محمد زمان شاهینی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به عنوان شهید گمنام مظلوم یاد کردند که رشادت های این شهید به گوش مردم نرسیده است.

 

فرماندار بصیر و فرمانده شجاع سالهای دوران دفاع مقدس خاکی در ادامه فرمودند: رزمندگان سرمایه های پنهان نظام هستند و بهتر است از تجارب ولایت مداری آنان دردفاع از حریم این سرزمین و خون شهیدان بهرمند شد.

 

گفتگو با دکتر خاکی پیرامون سالهای مقاومت و دلاوری همچنان ادامه دارد و در بخش های بعدی بحضورتان خواهیم رساند.

 

فرماندار انقلابی گرگان همچنان با همان روحیه ولایت مداری و ستم ستیزی شهر گرگان را فرماندهی می کند.

 

 

 کتاب بیسیمچی بصیر خاطراتی از شهید علی امانی و دکتر یحیی خاکی به قلم غلامعلی نسائی توسط نشر یا زهرا منتشر و در نمایشگاه کتاب سال 1395 و همزمان در نشست گردان یا رسول رونمائی میگردد.

 

 

شهید محمد زمان شاهینی                         جانباز محمد فرزانه

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار