دبیر ستاد انتخابات استان گلستان گفت: 43 نفر از عرصه رقابت های انتخابات مجلس دهم در گلستان انصراف دادند...

به گزارش کناره، حسن کاغذلو دبیر ستاد انتخابات استان گلستان اظهار داشت : تاکنون تعداد 43 نفر از نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان از ادامه  رقابت های  انتخاباتی  انصراف  داده اند.

حسن کاغذلو از ادامه حضور 130 نفر نامزد دیگر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و افزود : تا این لحظه 18 نفر از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا، 5 نفر از حوزه انتخابیه گنبدکاووس، 5 نفر از حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، گمیشان و بندرگز، 8 نفر از حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر، 3 نفر از حوزه انتخابیه علی آباد کتول و 4 نفر از حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش انصراف خود را از حضور در این عرصه اعلام کرده اند.وی اضافه کرد: بطور یقین این تعداد در روزهای آتی افزایش خواهد یافت که به اطلاع هم استانی ها خواهد رسید.ستاد انتخابات گلستان عصر پنجشنبه از حضور 139 نفر در عرصه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد که شامل 41 نفر در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا، 18 نفر در حوزه انتخابیه گنبدکاووس، 18 نفر در حوزه انتخابیه کردکوی،ترکمن،بندرگز و گمیشان،21 نفر در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر، 11 نفر در حوزه انتخابیه علی آباد و 30 نفر در حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش بودند.


توزیع تعرفه های رأی در حوزه های انتخابیه گلستان


دبیر ستاد انتخابات گلستان گفت: روز جمعه 30 بهمن تعرفه ها و برگ های اخذ رأی برای حوزه های انتخابیه استان توزیع شد. کاغذلو با بیان اینکه سه نوع تعرفه و برگ رأی به شهرستانها ارسال شده است، افزود: در حوزه های انتخابیه گرگان و آق قلا برگ رأی دونفره و برای سایر حوزه ها، برگ رأی یک نفره توزیع شده است.
وی همچنین از توزیع برگ رأی دونفره برای مجلس خبرگان رهبری خبر داد و ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل هیأتهای اجرایی و نظارت انتخابات هفتم اسفند ماه با حضور پرشور واجدین شرایط برگزار شود. به گفته وی تعرفه ها رأی در حضور نمایندگان ستاد انتخابات، هیأت نظارت، حراست، فرمانداری ها و نماینده تیم امنیتی شهرستانهای استان تحویل داده شد. استان گلستان یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد که در 14 شهرستان شامل 29 شهر و 1008 روستا زندگی می کنند. انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند سال جاری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود. از شش حوزه انتخابیه اصلی این استان هفت نماینده به مجلس شورای اسلامی و دو نماینده به مجلس خبرگان رهبری راه می یابند.براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، استان گلستان یک میلیون و 288 هزار و 536 نفر واجد شرایط رای دارد.برای جمع آوری آرای مردم استان در انتخابات هفتم اسفند سال جاری یک هزار و 332 شعبه اخذ رای در قالب شش حوزه انتخابیه اصلی پیش بینی شده است.

 

مطالب مرتبط:

اسامی 18 کاندیدای نهایی در حوزه انتخابیه غرب گلستان

اسامی نامزدهای مورد حمایت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گلستان اعلام شد

تحلیلی بر فضای انتخابات خبرگان در استان / تبلیغات غیر عادی یک نامزد خبرگان در گلستان

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار