معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی گلستان از ورود دو نفر از حوزه انتخابیه تهران به حوزه انتخابیه  بندرگز، کردکوی، بندرترکمن و گمیشان، و جابه جایی های حوزه های دیگر استان خبر داد.

 

به گزارش کناره،  از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی‎اصغر طهماسبی اظهار کرد: طبق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تمام نامزدها می‎توانند فقط برای یکبار تا 15 روز قبل از زمان اخذ رأی، درخواست تغییر حوزه انتخابیه خود را به وزارت کشور یا مرکز حوزه انتخابیه‎ای که در آن ثبت‎نام کرده‎اند، اعلام کنند.

وی ادامه داد: پس از ارسال مدارک، هیئت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه جدید موظف است ظرف دو روز پس از دریافت درخواست، نسبت به رسیدگی صلاحیت نامزدها اقدام و مراتب را به هیئت نظارت استان اعلام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان افزود: پس از آن نیز هیئت مرکزی نظارت و شورای نگهبان به صورت همزمان نظر خود را پیرامون انتقال نامزدها از حوزه انتخابیه‎ای به حوزه دیگر اعلام می‎کنند که بر همین اساس در استان گلستان و مهلت قانونی مجموعا هفت انتقال در حوزه انتخابیه صورت گرفته است.

طهماسبی تصریح کرد: دو نفر از حوزه انتخابیه تهران به حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، یک نفر از حوزه انتخابیه تهران به حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‎تپه، یک نفر از حوزه انتخابیه تهران به گرگان و آق‎قلا چهار نامزدی هستند که به لیست کاندیداهای استان گلستان اضافه می‎شوند.

وی اضافه کرد: همچنین یک جابه جایی درون استانی داشتیم که دو نفر از حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر به حوزه گرگان و آق‎قلا منتقل شده و پیش از این نیز دو نفر از استان گلستان و حوزه‎های انتخابیه رامیان و آزادشهر و گرگان و آق‎قلا، به ترتیب به خراسان‎رضوی و تهران منتقل شده بودند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان خاطرنشان کرد: 27 بهمن اسامی نهایی و قطعی نامزدها توسط وزارت کشور به استان‎ها اعلام و یک روز پس از آن از طریق فرمانداران حوزه‎های انتخابیه منتشر خواهد شد.

منبع:فارس

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار