تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز پس از سال‎ها حضور در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور در یک قدمی سقوط از لیگ برتر کشور قرار گرفت.

 

به گزارش کناره به نقل از فارس گرگان، تیم فوتبال ساحلی «ملوان بندرگز» از سال 1389 با مدیرعاملی فاضل جهانشاهی و سرپرستی علی جهانشاهی، فعالیت چشمگیر و جدی خود را در عرصه فوتبال ساحلی کشور آغاز کرد.

این تیم پس از حضور در لیگ دسته یک فوتبال ساحلی کشور، با به‌کارگیری بازیکنان و کادر فنی بومی، موفق شد با وجود مشکلات و تلاش‎های فراوان به لیگ برتر فوتبال ساحلی باشگاه‎های کشور صعود کند.

این تیم در طول سال‎های گذشته و حضور در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور نیز با مشکلات مختلف روبرو بود اما از سوی دیگر با درخشش در عرصه‎های مختلف توانست به عنوان یکی از پرطرفدارترین تیم‎های لیگ برتر شناخته شود.

حضور پرشور هواداران این تیم در مسابقات خانگی «ملوان بندرگز»، پخش تلویزیونی تمام بازی‎های خانگی این تیم از سیمای مرکز استان، حضور بازیکنان مختلف این تیم در تیم ملی فوتبال ساحلی کشور، شکست بسیاری از تیم‎های مطرح و مدعی لیگ برتر در مقابل تیم «ملوان بندرگز» این ادعا را ثابت می‎کند.

اما در حالی که کمتر از سه ماه تا شروع مسابقات فصل جدید لیگ برتر فوتبال ساحلی باشگاه‎های کشور فرصت باقی است، اتفاقی عجیب و نگران‌کننده، باعث شد تا این تیم در یک بحران جدید فرو برود و حتی این موضوع می‎تواند باعث سقوط تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز به لیگ دسته یک کشور شود.

دیگر توان پرداخت هزینه‎های تیم را نداریم/ «ملوان بندرگز» متعلق به مردم است

ظهر امروز خبرنگار خبرگزاری مطلع شد که فاضل جهانشاهی مدیرعامل و علی جهانشاهی سرپرست این تیم، در اقدامی مشترک، استعفاء و کناره‎گیری خود را از این تیم اعلام کرده‎اند.

مدیرعامل تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری در خصوص علت استعفای خود، اظهار کرد: در طول سال‎‎های گذشته و پس از صعود تیم به لیگ برتر، تمام تلاشمان را کردیم تا با تمام مشکلات و مسائل موجود، تیم را در وضعیت مطلوبی نگه داریم.

فاضل جهانشاهی ادامه داد: افرادی هم بودند که در طول سال‎های گذشته آمدند و رفتند و به نوعی به تیم کمک کردند اما واقعیت این است که تیم‎داری در این سطح در استان گلستان که خیلی کم به آن توجه شده است، یک امر بسیار مشکل است.

وی افزود: در حال حاضر به نقطه‎ای رسیدیم که دیگر توان اداره و پرداخت هزینه برای این تیم را نداریم؛ در 6 سال گذشته حداقل 600 میلیون تومان برای این تیم هزینه شد و از این مبلغ میزان بسیار کمی از کمک‎های بیرونی و بخشی از کمک‎های مردمی بود و میزان بسیار بالایی را از هزینه‎های شخصی استفاده کردیم و تیم را به اینجا رساندیم.

m24343434

مدیرعامل تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز خاطرنشان کرد: بازی‎های فصل پیش‎رو به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد که برآورد حداقل هزینه برای شرکت در مسابقات 200 میلیون تومان است که به واقع از توان ما خارج است.

جهانشاهی تاکید کرد: احساس ما این است که شاید اگر روح جدیدی در این تیم دمیده شود، این تیم در آینده نتایج بهتری را در لیگ برتر کسب کند و وضعیت مطلوب‎تری را به‌دست آورد.

وی بیان کرد: شاید مهدی تبیانیان به عنوان مالک باشگاه تمایل داشته باشد که از افراد دیگری در تیم استفاده کند و یا کسانی دوست داشته باشند به تیم کمک کنند و حضور ما مانع از این امر شود.

جهانشاهی گفت: از سوی دیگر ما نمی‎خواهیم با خودخواهی به سمتی پیش برویم که امتیاز تیم فروخته شود و هر کدام سهم خودمان را بگیریم و از تیم کنار برویم.

وی تاکید کرد: اعتقاد ما بر این است که این تیم متعلق به مردم بندرگز و مردم استان گلستان است و هر کاری که ما در این چند سال انجام دادیم، یک یادگاری برای مردم استان و ورزش استان بوده است.

m6465464

«ملوان بندرگز» در خطر حذف از فوتبال کشور است

مدیرعامل تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز تصریح کرد: به هر حال هر فردی برای زندگی‎اش برنامه‎هایی دارد و از این پس من و علی جهانشاهی قصد داریم که همانند بسیاری از هواداران تیم، از روی سکو بازی‎های ملوان را پیگیری کنیم و به مسائل شخصی و زندگی شخصی خود بپردازیم.

جهانشاهی تاکید کرد: من به شخصه هیچ دلخوری از فرد یا مسئول خاصی ندارم و این تصمیم کاملا شخصی است و فکر می‎کنیم که «ملوان بندرگز» همچنان زنده و پایدار باقی خواهند ماند و افراد زیادی وجود دارند که بتوانند به تیم کمک کنند.

وی ادامه داد: همیشه سعی کردیم امکاناتی که برای تیم فراهم می‎کنیم امکانات مناسبی باشد، سفرهای خوب و مناسبی را برای تیم فراهم کنیم، میزبانی‎های در خور تیم و لیگ برتر را فراهم کنیم و خوشبختانه در طول این سال‎ها فدراسیون هم از تیم راضی بوده و سعی کردیم که هیچکس هیچ کمبودی را احساس نکند.

مدیرعامل تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز خاطرنشان کرد: اما ملوان به یک تغییری نیاز دارد و نظر ما این بود که در حال حاضر که هنوز تا شروع فصل فرصت باقی است و لیست بازیکنان بسته نشده، بهترین فرصت برای انجام یک تغییر در تیم است و افراد توانمندتری در تیم حاضر شوند و به مالک تیم و «ملوان بندرگز» کمک کنند.

جهانشاهی تاکید کرد: از مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان تقاضا دارم با تمام محدودیت‎های مالی موجود برای اداره کل، به این تیم کمک کنند زیرا ملوان بندرگز به شدت به کمک نیاز دارد و اگر به تیم کمک نشود، قطعا ملوان بندرگز به لیگ دسته یک سقوط خواهد کرد و حتی ممکن است «ملوان بندرگز» از عرصه فوتبال کشور حذف شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر شرایط مالی تیم حل شود، به تیم باز خواهید گشت یا خیر؟ گفت: برگشت ما غیرممکن است و حتی اگر فردا صبح یک میلیارد تومان بودجه به این تیم تزریق شود برگشت ما محال است.

جهانشاهی بیان کرد: به طور قطع ما تجربه‎های خودمان را در اختیار کادر مدیریتی بعدی قرار خواهیم داد و از ظرفیت و تعامل‎های موجود در فدراسیون به نفع تیم استفاده خواهیم کرد.

وی در بخش پایانی این گفت‌وگو افزود: به طور حتم خروج من از تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز، خروج من از کمیته فوتبال ساحلی هیئت فوتبال استان گلستان هم خواهد بود و به طور کل از سطوح مدیریتی فوتبال ساحلی استان کناره‎گیری کرده‎ام.

13941107000612 PhotoL

توان برآورده کردن انتظار هواداران را ندارم

سرپرست تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز نیز در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، در خصوص علت استعفای خود از این مسئولیت، خاطرنشان کرد: من به مدت 6 سال با تیم زندگی کردم و تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز را از همه چیز بیشتر دوست دارم زیرا برای پایداری این تیم با بچه‎های بومی و با داشته‎ها و نداشته‎ها تلاش کردیم.

علی جهانشاهی تاکید کرد: خدا را شاکرم که بر اساس نظرسنجی‎هایی که انجام شده و بازخورد رفتار مردم، محبوبیت و مقبولیت موفقیت‎های تیم به اندازه‎ای بوده که ملوان بندرگز در حال حاضر به عنوان یکی از تیم‎های سرشناس و مطرح فوتبال ساحلی در سطح استان و کشور مطرح است.

وی ادامه داد: این باعث می‎شود که مسئولیت من به عنوان مسئول تیم سنگین شود و باید توان این را داشته باشم که تقاضا و انتظارات مردم را برآورده کنم اما امسال به واقع دیگر توان برآورده کردن این انتظارات را ندارم.

جهانشاهی گفت: هزینه امسال شرکت در مسابقات لیگ برتر برای این تیم بیش از 200 میلیون تومان است و در حال حاضر این منبع مالی برای تیم وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به تمام شرایط موجود من و فاضل جهانشاهی به این نتیجه رسیدیم که در حال حاضر ما به درد این تیم نمی‎خوریم و این تصمیم را گرفتیم تا افراد لایق‎تر و توانمندتر مدیریت تیم را بر عهده بگیرند و «ملوان بندرگز» را از چالشی که در آن قرار گرفته خارج کنند.

«ملوان بندرگز» نیاز به دلسوز دارد/ همیشه ملوانی خواهم بود

سرپرست تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز تصریح کرد: تا به حال برای شرکت در فصل جدید من و فاضل جهانشاهی با 10 اسپانسر مذاکره کردیم اما هیچ فردی به ما پاسخ مثبت نداد و متاسفانه هیچ مسئولی به این تیم کمک نمی‎کند و تیم در شرایط مناسبی قرار ندارد.

جهانشاهی بیان کرد: ما این تصمیم را گرفتیم تا فضا برای حضور افراد دیگر باز شود تا بتوانند به تیم کمک کنند و از این بحران خارج کنند؛ ما خودمان اعلام کردیم که ما دیگر نیستیم تا افرادی که شاید به خاطر بودن ما برای کمک به تیم قدم بر نداشتند، امروز بیایند و به تیم کمک کنند.

وی افزود: ما تحت هر شرایطی ملوانی هستیم و ملوانی خواهیم بود و با تمام وجود برای تیم کمک می‎کنیم و حتی حاضر هستیم که به عنوان لیدر برای تیم فعالیت کنیم که تیم موفق باشد اما شرایط برای ما به صورتی است که با وجود گذشت 6 ماه از پایان فصل گذشته، همچنان در حال پرداخت بدهی‎های فصل گذشته هستیم.

جهانشاهی اضافه کرد: این تیم نیاز به دلسوز دارد و شاید برهه‎ای از زمان پول هم «ملوان بندرگز» را نجات ندهد و این تیم نیاز به فردی دارد که ملوان را دوست داشته باشد و پای در عرصه مدیریتی تیم بگذارد و به فکر رسیدن به مقاصد شخصی‎‎ و یا حزب و گروهش نباشد.

وی در پایان ابراز کرد: به طور حتم در بندرگز و استان گلستان افرادی هستند که این روحیه را داشته باشد و می‎توانند ملوان را نجات دهند و در حال حاضر با خروج ما از تیم بهترین فرصت برای زنده‎ نگه داشتن «ملوان بندرگز» است.

ورزش گلستان نیازمند تحول، حمایت و توجه است

بر اساس این گزارش، متاسفانه مشکلات مالی در ورزش استان گلستان باعث نابودی بسیاری از تیم‎های ورزشی شده است و این نخستین‎باری نیست که تیم‎های ورزشی که حتی در عرصه ملی و لیگ‎های برتر فعالیت می‎کنند به دلیل عدم حمایت مسئولان ورزش، نبود اسپانسرهای مالی دچار بحران و خطر سقوط به رده‎های پایین‎تر و حتی حذف تیم از عرصه ورزش و ورزش حرفه‎ای شده‎اند.

سال گذشته نیز این تجربه برای تیم فوتبال اتکای گلستان، تیم والیبال جواهری گنبدکاووس، بسکتبال شهرداری گرگان و بسیاری از تیم‎های رشته‎های مختلف ورزشی به وقوع پیوست.

در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که ورزش استان گلستان نیازمند تحول، حمایت و توجه است و در حال حاضر بسیاری از رشته‎های ورزشی و استعدادهای درخشان در استان گلستان وجود دارد که به دلیل مشکلات فراوان یا ورزش حرفه‎ای را در استانی دیگر پیگیری می‎کنند و یا به طور کامل از عرصه ورزش حرفه‎ای دور شده‎اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار