روز یکشنبه ۲۶ آذر در کل کشور جوی آرام و پایدار داریم که در کلان‌شهرها نظیر اصفهان، اراک، کرج و تهران موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

به گزارش کناره به نقل از برنا، بر اساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی روز آینده ۲۳ آذر بارندگی‌ها در شمال غرب و غرب کشور که امروز شاهد بودیم، به تدریج کاهش می‌یابد، همچنین در این مناطق و دامنه‌های جنوبی البرز، کاهش دما پیش‌بینی می‌شود، اما در سایر مناطق کشور ابرناکی و بارش باران خواهیم داشت.

روز جمعه ۲۴ آذر در شرق سواحل خزر، شمال شرق، برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور ابرناکی، بارش باران و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و این سامانه تا اواخر وقت روز جمعه از شرق کشور خارج می‌شود.

* آلودگی هوا در کلان‌شهرها از ۲۶ آذر

روز شنبه ۲۵ آذر جوی پایدار و آرام همراه با افزایش نسبی دما در نیمه غربی کشور داریم و در نیمه شرقی کشور هوای سرد همراه با وزش باد فعال است، پس از آن روز یکشنبه در کل کشور جوی آرام و پایدار داریم که در کلان‌شهرها نظیر اصفهان، اراک، کرج و تهران موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

* یخبندان در ۱۷ استان

آسمان تهران روز آینده نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۰ و ۴ درجه خواهد بود.

روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

روز آینده در ۱۷ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفردرجه خواهد بود که شامل اراک، ارومیه، اصفهان، اردبیل، بیرجند، بجنورد، تبریز، زنجان، خرم‌آباد، شهرکرد، سنندج، قزوین، شیراز، کرج، یاسوج، همدان و کرمانشاه خواهد بود.

* هشدار نارنجی سازمان هواشناسی بابت کولاک برف و طغیان رودخانه‌ها در ۵ استان

روز پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۳ در شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان، بارش باران، در مناطق گرمسیر رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما، در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف، کولاک برف، رخداد مه و احتمال بهمن پیش‌بینی می‌شود.

در این راستا اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کاهش دید، سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال وقوع بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و تنش دمایی در سالن‌های دامداری مرغداری و گلخانه‌ها، پیش‌بینی می‌شود.

توصیه می‌شود پرهیز از سفرهای غیرضروری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به نقاط مسقف، در دستور کار باشد.

پایان پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار