کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر امروز - جمعه خبرداد و گفت: این سامانه از فردا تقویت و گسترش یافته و دمای هوا از هشت تا ۱۵ درجه در مناطق مختلف کاهش می‌یابد.

به گزارش کناره ، فریبا گودرزی اظهار داشت : امروز ۱۸ بهمن ماه، روند افزایش دما را در بیشتر مناطق کشور و وزش باد شدید را برای سواحل دریای خزر، اردبیل، برخی نقاط غرب و شمال غرب  شاهد هستیم اما بعداز ظهر امروز سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود.

وی یادآور شد: امشب در برخی از مناطق شمال غرب، غرب و دامنه های زاگرس مرکزی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و درارتفاعات ونقاط سردسیر بارش برف آغاز می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه گسترش و تقویت این سامانه بارشی پیش بینی می شود که علاوه بر نوار غربی کشور، دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز، سواحل غربی دریای خزر را دربرمی گیرد،

گودرزی ادامه داد: این سامانه روز یکشنبه علاوه براین مناطق سواحل مرکزی و شرقی خزر را نیز در بر می گیردکه البته می توان گفت تا سه شنبه و چهارشنبه هفته آتی این بارش ها با شدت و ضعف ادامه دارد.

وی همچنین گفت: با توجه به ورود این سامانه به کشور باید به نکاتی توجه کرد از جمله این بارش ها سبب کاهش دمای هوا از هشت تا ۱۵ درجه را از یکشنبه تا سه شنبه دربیشتر مناطق کشورداشته باشیم، از اواخر شنبه تا روز دوشنبه دریای خزر به شدت به سبب وزش بادهای شدید مواج و طوفانی می شود و کاهش دمای شدید هوا را برای سواحل شمالی کشور داریم.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: بارش ها از روز شنبه به بعد در سواحل شمالی کشور به شکل برف است و از فردا تا سه شنبه در بیشتر مناطق کشور باد شدید می وزد علاوه بر اینکه در نیمه غربی کشور بارش برف و باران نیز داریم.

گودرزی افزود: این شرایط باعث می شود یخبندان، لغزندگی و اختلال تردد در معابر شهری و محورهای مواصلاتی همراه با مه آلودگی، کاهش دید و کولاک برف را داشته باشیم و مسدود شدن برخی از راه های روستایی پیش بینی شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار