رئیس پلیس فتای مازندران از شناسایی ودستگیری متهم به کلاهبرداری که با تبلیغات آگهی کار در سایت‌های دیوار و شیپور و کانال‌های تلگرامی، اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

 به گزارش کناره ، سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتای مازندران، گفت: در پی مراجعه و طرح شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری ۵ میلیون ریالی از وی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، موضوع در دستور کار کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات از مالباخته مشخص شد، مالباخته که جویای کار بوده با مراجعه به اپلیکشن دیوار و مشاهده آگهی کار در فضای مجازی برای ثبت نام طی دو مرحله اقدام به پرداخت وجه از طریق درگاه بانکی کرده و در نهایت با پرداخت ۵ میلیون ریال متوجه شدم از من کلاهبرداری شد.

سرهنگ محمدنژاد گفت: با توجه به وقوع چندین فقره کلاهبرداری در فضای مجازی از طریق تبلیغات کار، ماموران پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم را شناسایی کردند.

وی افزود: با شناسایی مخفیگاه متهم و با هماهنگی قضائی، این فرد در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد که در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، ضمن اقرار به بزه انتسابی اظهار داشت، برای ایجاد شغل برای خودم در سایت‌های دیوار و شیپور و نیز کانال نیازمندی‌های شهرمان درخواست دادم که آگهی کار بسته بندی قطعات لامپ در منزل را برایم تبلیغ کنند و از متقاضیان خواستم تا برای گرفتن سفارش کار از بنده، مبلغی را برای ثبت نام واریز کنند.

سرهنگ محمدنژاد، گفت: متهم در ادامه تحقیقات عنوان کرد که پس از گرفتن سفارش از متقاضیان برای کار بسته بندی قطعات لامپ، مبالغ متغیری را از افراد مختلف می‌گرفته و دیگر پاسخگوی تماس‌های آن‌ها نبوده است.

رئیس پلیس فتا مازندران به شهروندان توصیه کرد مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که بر روی سایت‌هایی نظیر شیپور و دیوار و نیز در خواست‌های واریز آنلاین وجه باشند، زیرا در بسیاری از موارد دیده شده که به محض واریز وجه، آگهی کننده یا کلاهبردار دیگر پاسخگوی تماس‌های خریدار نبوده است.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار