سیدمحمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از مسائلی که از دیرباز در آموزش و پرورش مورد توجه بوده رتبهبندی معلمان است.
به گزارش کناره ، وزیر آموزش و پرورش درباره میزان افزایش حقوق فرهنگیان پس از اجرای رتبهبندی توضیحاتی ارائه داد.وزیر آموزش و پرورش درباره میزان افزایش حقوق فرهنگیان پس از اجرای رتبهبندی توضیحاتی ارائه داد.
سیدمحمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از مسائلی که از دیرباز در آموزش و پرورش مورد توجه بوده رتبهبندی معلمان است.
وی افزود: به عنوان عضوی از دولت در فراز و فرودهای بودجهای دولت قرار داشتهام و به محدودیتهای مالی دولت و تهدیداتی که بودجه ما در سال آینده با آن مواجه است اشراف پیدا کردهام. با این حال دولت و شخص رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بوجه اهتمام زیادی دارند تا اعتباری را برای رتبهبندی معلمان در بودجه سال آینده بگنجانند. از رئیس جمهوری و سازمان برنامه و بودجه که چنین مسیری را گشودند، قدردانی میکنم.
وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر که برای رتبهبندی در لایحه بودجه پیشنهای دولت به مجلس دقیقا ۲۰۰۰ میلیارد تومان پیشبینی شده است، اظهار کرد: چندی پیش لایحه پیشنهادی ما برای اجرای رتبهبندی معلمان به دولت ارسال شد، حسب رویهها در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت در شش ماده به تصویب رسید و اکنون در نوبت کار هیات دولت قرار دارد و امید است در جلسات آتی بررسی و قبل از نهایی شدن بودجه، مصوب و به مجلس ارسال شود.
بطحائی ادامه داد: در واقع دولت لایحه را به مجلس میفرستد و پس از تصویب در مجلس، آییننامهای را تهیه میکند و اجرای طرح رتبهبندی معلمان آغاز میشود.
وی با اشاره به اینکه در یکی از جداول بودجه، اعتبار رتبهبندی در ردیفی مستقل پیش بینی شده است، درباره میزان افزایش حقوق فرهنگیان پس از اجرای رتبهبندی گفت: هدف اصلی طرح رتبهبندی معلمان افزایش حقوق نیست بلکه ارتقای شایستگیهاست، منتها یکی از آثار اجرای رتبهبندی اصلاح نظام پرداختهاست.
وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهار کرد: در طرح رتبهبندی معلمان، چهار رتبه و برای احراز هر رتبه معیارهایی را تعریف میکنیم که بر اساس آن سطح شایستگی معلمان تعیین و متناسب با آن رتبه، افزایش فوقالعاده شغلی منظور خواهد شد. پس آثار اجرای رتبهبندی در گام اول بهبود کیفیت نظام آموزش و پرورش و نیروی انسانی و در گام دوم بهبود نظام پرداختها برای معلمان خواهد بود.