چرا برخی نمایندگان مجلس که شاید تعریف کاملی از لایحه FATF  ندارند از آن حمایت می کنند ؟!

به گزارش کناره ، نورقلی پور نماینده مردم بندرگز ، کردکوی ، بندرترکمن ، گمیشان دیروز در مصاحبه با خبرنگار کناره در خصوص بازداشت غیرقانونی دیپلومات ایرانی اظهار داشت : کمیسیون امنیت ملی مجلس در موضوع بازداشت اسدلله اسدی وارد شده و تصمیماتی اتخاذ کرده است.

وی افزود :  در حال پیگیری است ، ممکنه رسانه ها در این مورد چیزی ننویسند و شاید هم نیاز به رسانه ای شدن نباشد ولی در از طریق مراجه وزارت امورخارجه در حال پیگیری است.

پس از گذشت بیش از سه ماه از بازداشت دیپلومات ایرانی اقدام چشمگیری از سوی وزارت خارجه و دولت اتفاق نیفتاده است ، امروز مجلس وظیفه دارد با فشار بر روی وزارت خارجه و همچنین اقدامات موثر و قانونی این بازداشت غیر قانونی را محکوم کنند و سفیر ایران را از زندان رها کنند.

رامین نورقلی پور در تعریفی از  FATF  گفت : FATF گروه اقدامات مالی جهانی است که کشورها را از جهت عدم پولشویی و عدم تامین مالی تروریسم مورد بررسی قرار می دهد ،  4 لایحه ان از طرف دولت و مجلس ارائه شده و خوشبختانه مجلس هر 4 لایحه را مصوب کرده و امیدواریم به تایید دولت هم برسد.

نورقلی پور در پاسخ به این که آیا میدانید ناظران اصلی FATF عربستان و اسرائیل هستند گفت :  نه ،  کشورهای زیادی هستند که مسائل  پولشویی کشور های همراه را نظارت می کنند و این مشکلی ندارد.

نورقلی پور  تاکید کرد :  اجرای FATF بخش چشمگیری از مشکلات کشور را حل می کند.

 

در حالی که عربستان و اسرائیل دو دشمن اصلی ایران  و پشتیبان گروهک های تروریستی خاورمیانه که بارها حمایتهای انان و آمریکا با اسناد معتبر رسانه ای شده اینبار باید ناظر تراکنشات مالی ایران باشند و هیچ سوء استفاده ای از اطلاعات و منابع ما نکنند!!

امروز اینان مدعی مقابله با تروریسم هستند و واقعا باید باور کرد ! واقعا برخی نمیدانند که تعریف تروریسم از نظر ایران و آمریکا ، اسرائیل ، عربستان  یکی نیست، آنها ایران را نیز یک تروریست خطاب می کنند ، در صورتی که خود بزرگترین فروشندگان اصلحه هستند ، کسی که سرمایه کشورش با جنگ می چرخد مخالف تروریست است!

رابطه جهانی لازمه پیشرفت کشورهاست ولی در ازای چی ؟! اینهمه هزینه که از کشور میدهید در ازای چیست ؟! آیا واقعا ضمانتی پشت اینهمه امتیازاتی که به این کشورهای استعمارگر جهان که خود منشاء تروریست جهانی و حامیان اصلی آنان هستند می دهید وجود دارند که مشکلات ایران حل شود؟

علت پایین آمدن ارزش پول ایران در خارج از مرزهای این کشور جست و جو نکنید ، عدم مدیریت و مدیران نالایق علت اصلی مشکلات اقتصادی امروز ایران هستند وگرنه ایران پر است از سرمایه و استعداد ، امروز همه میدانند که ایستادن بر روی پای خود ، قدرت می آورد نه دست به دامن شدن به هر کس و ناکس که بارها بی اعتباری و غیرقابل اطمینان بودن خود را ثابت کردند.

 

تعریف درست این سازمان در زیر را بخوانید:

گروه ویژه اقدام مالی (در پول‌شویی) یا به اختصار اف‌ای‌تی‌اف یا فَت اِف (به انگلیسی: FATF)، همچنین شناخته شده با نام (Groupe d'action financière (GAFI, یک سازمان بین دولتی است که در سال ۱۹۸۹ با ابتکار جی۷ با نگرش به سیاست‌های توسعه برای مبارزه با پول‌شویی بنیاد شده‌است. این سازمان در سال ۲۰۰۱ به کارزار مبارزه با تأمین مالی تروریسم پیوست. دبیرخانه فَت اِف مستقر در مقر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در پاریس است.

در گذر زمان، فعالیت‌های این گروه گسترده‌تر شد و در نتیجه در سال ۲۰۱۲ مقابله با تأمین مالی فعالیت‌های اشاعه‌ای نیز به مأموریت این گروه افزوده شد و در همین سال آخرین ویرایش توصیه‌های خود را برای مقابله با جرایم مالی (تأمین مالی تروریسم، تأمین مالی فعالیت‌های اشاعه‌ای، پولشویی و …) منتشر کرد. عنوان این توصیه‌نامه «استانداردهای بین‌المللی در مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و اشاعه‌گری» است.

این گروه میزان پیشرفت کشورهای عضو در زمینه پیاده‌سازی توصیه‌های این گروه را رصد می‌کند. همچنین پیشرفت تصویب و اجرای توصیه‌های گروه در سطح جهان را نیز نظارت می‌کند. بر اساس همین رصد و نظارت گروه کاری اقدام مالی کشورها را به سه دسته تقسیم کرده‌است. یک دسته کشورهایی هستند که از نظر این گروه کاملاً بر توصیه‌های این گروه منطبق بوده و آنها را اجرا کرده‌اند. این گروه بیشتر کشورهای توسعه یافته هستند. گروه دوم کشورهایی هستند که در حال پیشرفت و تطبیق با استانداردهای مشخص شده هستند. دسته آخر کشورهایی هستند که همکاری با این گروه نداشتند و لذا از نظر گروه کشورهای دارای خطر پولشویی و تأمین مالی تروریسم هستند. این دسته خود به دو دسته تقسیم می‌شوند. یک دسته کشورهایی که علیه آنها «اقدام متقابل» انجام نمی‌شود. دسته دیگر آنهایی هستند که علاوه بر بودن در لیست سیاه علیه‌شان اقدام متقابل نیز صورت می‌گیرد.

نظر رهبر انقلاب در مورد FATF

 ۳۰ خرداد ماه رهبر انقلاب در ديدار رئيس،نمايندگان و جمعی از کارکنان مجلس شورای اسلامی پيرامون نوع مواجهه مجلس با کنوانسيون های بين المللی فرمودند: اين معاهدات ابتدا در اتاق های فکر قدرت های بزرگ و برای تامين منافع و مصالح آنها پخت و پز می شود و سپس با پيوستن دولت های همسو يا دنباله رو يا مرعوب، شکلِ به ظاهر بين المللی می گيرد به گونه ای که اگر کشور مستقلی مانند ايران، آنها را قبول نکند او را مورد هجوم شديد قرار می دهند که مثلاً ۱۵۰ کشور پذيرفته اند شما چطور آن را رد می کنيد؟ رهبر انقلاب همچنين در تبيين راه صحيح برخورد با اين گونه کنوانسيونها افزودند: «همانگونه که درباره «برخی کنوانسيون های بين المللی اخيراً مطرح شده در مجلس» گفتيم، مجلس شورای اسلامی که رشيد و بالغ و عاقل است، بايد مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروريسم يا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند.

ايشان افزودند: البته ممکن است برخی مفاد معاهدات بين المللی خوب باشد اما هيچ ضرورتی ندارد با استناد به اين مفاد به کنوانسيون هایی بپيونديم که از عمق اهداف آنها آگاه نيستيم يا می دانيم که مشکلاتی دارند.»

 

در حال حاضر اف ای تی اف از 35 کشور و دو سازمان منطقه ای تشکیل می‌شود دو سازمان منطقه‌ای عضو که اتحادیه اروپا و شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس هستند . اف ای تی اف همچنین در همکاری نزدیک با شماری از سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم است.

اعضای ناظر

از سال ۲۰۱۵، ۲۵ سازمان بین‌المللی مانند صندوق بین‌المللی پول، سازمان ملل متحد و شش گروه تخصصی و بانک جهانی سازمان‌های ناظر هستند. همچنین اندونزی، اسرائیل و عربستان نیز از اعضای ناظر می‌باشند.

انتهای پیام/

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار