جمع آوری 85 تن درب بطری در 400نقطه فعال در شهرهای تهران و گرگان و زنجان و قزوین در سال جاری

 

به گزارش کناره ، سمیرا فرخی نماینده بازیافت امید اظهار کرد :انجمن مردم نهاد بازیافت امید با جمع آوری درب های بطری نوشابه ، خمیردندان ، شامپو ....و فروش این درب های بطری و با کمک خیرین  برحسب اولویت اقدام به تهیه ویلچر برای معلولین نیازمند می نماید.

وی در ادامه افزود :این نهاد مردمی وعده 50 دستگاه ویلچر در هر فصل را به معلولین نیازمند داده است که در فصل زمستان با اهدای 50 دستگاه  وعده این فصل خود را  نیزعملی نموده است.

سمیرا فرخی با تاکید بر لزوم گسترش نقاط جمع آوری گفت :این نهاد مردمی موفق  به جمع آوری  85 تن درب بطری  در  400نقطه فعال در شهرهای تهران و گرگان و زنجان و قزوین  شده است ؛ و این انجمن در نظر دارد بزودی در شهر های تنکابن و رشت و دیگر شهر ها این نقاط فعال بوجود می آیید و در نظر داریم  نقاط شهری جمع آوری درب های بطری  به 500نقطه در سراسر کشور برسد.

نماینده بازیافت امید در مورد ارزش مالی  درب های بطری گفت: درب های بطری کیلویی 1200 تومان فروخته شده است وتمام این درآمد ها صرف خرید  ویلچر می شود  و بخشی از این درآمد ها به مناطق زلزله زده  اختصاص یافته است ؛

این نهاد خیریه مردمی توان درآمد زایی بجز درب بطری را دارد ؛ اما متاسفانه برنامه ای برای جمع آوری و بازیافت دیگر اشیا دور ریختنی به جز درب بطری را مسئولین برنامه ریزی نکرده اند.
این ویلچر ها باعث نزدیکی معلولین به جامعه شده است واشک ها رابه لبخند تبدیل کرده است .

وی  در مورد  برگزاری مسابقه بازیافت امید گفت :عکس سلفی با تابلو بازیافت امید با هشتک "امید به بازیافت "به  انجمن مردم نهاد بازیافت امید  ارسال شود وبه بهترین پست ها جوایز نفیس  مثل ریع سکه ودیگر جوایز ارزشمند اهدا می شود.
در پایان مراسم بازیافت امید از همیاران خیرین و دیگر موسسات  خیر  هدایایی که به دست معلولین ساخته شده بود اهدا شد و ٥٠ويلچر به خانواده هاي نيازمند كه تحت پوشش هيچ نهاد حمايتي نيستند اهدا شد.

منبع:تهران پرس

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار