نماینده مردم شهرستان های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون در شرق گلستان ازمسائل اساسی کاری نمایندگان استان در راستای توسعه صنعت و ایجاد اشتغال است.

 به گزارش کناره ،  رامین نورقلی پور در گفت و گوی خبری با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه هفت نماینده استان بتوانند با رایزنی با سایر نمایندگان مجلس در صحن علنی مجوز تاسیس و راه اندازی این منطقه را بگیرند، افزود: بیکاری جوانان و ضرورت فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان از دغدغه های اصلی استان است که راه اندازی منطقه آزاد در کاهش این معضل نقش موثری خواهد داشت.
وی ادامه داد: برای توسعه و رونق منطقه آزاد و ایجاد زیرساخت های آن، سرمایه های بانکی و جذب آن راهگشا خواهد بود.
نورقلی پور گفت: دغدغه دیگر استان بحران آب بوده که حفر چاه های غیرمجاز و بهره برداری بی رویه از منابع آبی محدود در استان به خصوص در زمینه کشاورزی آن هم در کشت های پرآب طلب همچون شالی این مساله را هر روز نگران کننده تر می کند.
نماینده غرب گلستان در مجلس افزود: تصویب طرح آمایش سرزمینی راه کاری اساسی و اصولی و کار آمد برای حل این مساله است.
به گفته وی؛ توسعه آب شیرین کن ها و زهکشی اراضی کشاورزی به خصوص در شمال استان که از مصوبات دولت یازدهم است نیز می تواند مشکلات این حوزه را کمتر کند.
وی تصریح کرد: یکی از راه های حل معضل بیکاری در روستاها، استفاده از طرح های مشاغل خانگی و طرح های زودبازده بوده که تسهیلات خوبی برای استان در نظر گرفته شده و در اختیار بانک ها برای پرداخت است.
این نماینده مجلس یادآور شد: در این مسیر نیاز است تا روستاییان طرح های اشتغالزابه خصوص در زمینه احیاء اراضی کشاورزی و توسعه دامپروری را به دستگاه های مربوطه ارائه دهند تا بتوانند از منابع پیش بینی شده بهره مند شوند.
وی بیان داشت که تسهیلات پیش بینی شده برای این طرح ها با کمترین سود و بازپرداخت های طولانی است.
نورقلی پور با بیان اینکه یکی از معضلات استان فقدان استفاده بهینه از ظرفیت های بخش صنعت است، افزود: حضور نداشتن نماینده ای از استان در کمیسیون های تخصصی صنایع باعث شده تا نتوانیم از این ظرفیت در حل معضلات بخش صنعت استان، بهره لازم را ببریم.
این نماینده مجلس همچنین نظام مالی و بانکی امروز کشور را مهمترین مانع در راه تولید بیان کرد و گفت: اگر پیگیر افزایش تولید بوده باید منابع مورد نیاز را به بدنه سیستم های تولیدی تزریق کنیم.
به گفته وی؛ هرچند مبالغ و نرخ سود منابع این بخش بالا بوده، اما دولت باید بخشی از سود وام های تولید را برعهده بگیرد.
نورقلی پور در ادامه پرورش میگو را یکی از فرصت های اشتغال در استان و به ویژه درگمیشان دانست و افزود که مردم این شهرستان تاثیر قابل توجهی از وجود سایت پرورش میگو در زندگی خود نمی بینند که پیشنهاد می شود در فازهای بعدای این مجتمع شرکت های تعاونی توسط مردم برای مشارکت در این حوزه تشکیل شود.

انتهای پیام /

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار