رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح گردشگری در آشوراده، بر اساس ضوابط زیست محیطی، اجرائی خواهد شد.

 به گزارش کناره، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگار جوان  در رابطه با اجرای طرح‌های گردشگری در آشوراده، اظهار داشت: مراحل ارزیابی زیست محیطی آشوراده در حال انجام است.

 وی تصریح کرد: با ضوابط زیست محیطی، در مناطق حفاظت شده و پارک‌ها، طرح‌هایی منطبق بر مطالعات مدیریت مناطق ،با هدف جلب مشارکت مردم و جوامع محلی، اجرائی خواهد شد.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قرار نیست در آشوراده ، هتلی ساخته شود.
 
گفتنی است؛ آشوراده، دهی در مرکز شبه جزیره میانکاله در شهرستان بندرترکمن، استان گلستان است، آشوراده تنها جزیرهٔ ایرانی دریای خزر است.
 
این جزیره که در سده‌های گذشته در پی عملکرد و فعالیت گروه‌های انسانی با حفر کانال از توده اصلی خشکی خود (شبه جزیره میانکاله) جدا افتاده‌ است، آشوراده در سال ۱۳۵۴ جزء نخستین مناطق زیست کره جهان، معرفی و ثبت شد.
 
در همین حال در کنوانسیون جهانی رامسر در زمره تالاب‌های مهم دنیا قرار گرفت و سومین اهمیت این منطقه، عضویت آن در پناهگاه حیات وحش است که در تمامی ایام سال، میزبان انواع پرندگان است، ۴۰٪ خاویار ایران در نزدیکی این جزیره به دست می‌آید.
 
این جزیره تا سال‌های پیش با امکاناتی همچون پاسگاه ژاندارمری، شرکت تعاونی روستایی، مدرسه راهنمایی، مغازه، مسجد و حسینیه، بیش از ۱۰۰۰ نفر جمعیت داشته‌ که به مشاغل دامداری، کارگری، پیشه‌وری و ماهی‌گیری مشغول بوده‌اند، اما در سال ۱۳۷۲ به علت بالا آمدن سطح آب دریای خزر و وقوع سیل، مردم جزیره، آن‌جا را ترک کردند و هم‌اکنون تنها کارمندان شیلات در آن ساکن هستند.
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار