کمیسر امور بشردوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا گفت: ایران هزینه‌های زیادی را برای تحصیل، بهداشت، سلامت، امنیت و اشتغال مهاجران افغانستانی پرداخت می‌کند.

 

به گزارش کناره به نقل از فارس ، کریستوس استیلیانیدس پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار کرمان اظهار داشت: از تلاش‌های استاندار کرمان برای ارائه خدمات به پناهندگان افغانستانی قدردانی می‌کنم.

وی بیان داشت: قطعا کشورهای پذیرنده مهاجران افغانستانی با مشکلاتی برای میزبانی از این افراد توجه به شرایط نامناسب منطقه مواجه هستند.

کمیسر امور بشردوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا ادامه داد: برای ارزیابی شرایط مهاجران به کرمان سفر کرده‌ایم تا پس از انجام ارزیابی‌ها گام‌هایی را برداریم.

استیلیانیدس عنوان کرد: امروز و فردا بازدید از پروژه‌هایی که کمیسیون اروپا به آنها کمک مالی کرده، انجام می‌شود و همچنین همدردی خود را با جمعیت پناهنده ابراز می‌کنیم.

وی اضافه کرد: رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و معاون وی تلاش زیادی برای بازگشت ایران به جامعه بین‌الملل دارند و معتقدم مردم ایران، جمهوری اسلامی استحقاق این جایگاه و حتی جایگاه‌های بالاتر در عرصه بین‌المللی را دارند.

کمیسر امور بشردوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا گفت: بازدیدهای انجام شده از وضعیت پناهندگان در ایران نشان‌دهنده علاقه ما برای گسترش همکاری‌ها با ایران در همه زمینه‌هاست.

استیلیانیدس ادامه داد: کمک‌های اروپا در برابر آنچه مورد نیاز مهاجران است، کافی نیست و سعی خودمان را می‌کنیم تا جوابگوی هزینه‌های سنگین مالی، فرهنگی، امنیتی و آموزشی مهاجران باشیم و می‌دانیم ایران هزینه زیادی را در این زمینه انجام می‌دهد.

وی ابراز داشت: برای برداشتن قدم نخست بر اساس سیاست‌ها و تصمیمی که برای سال جاری داریم مبلغی را که در ابتدای امسال برای کمک به مهاجران ساکن در ایران در نظر گرفته بودیم را دو برابر کرده‌ایم.

استیلیانیدس گفت: 5.8 میلیارد دلار به افغانستان کمک کرده‌ایم و این مبلغ برای مشکلات ریشه‌ای داخل افغانستان هزینه می‌شود و در نظر دارم در سال آینده میلادی هم مبلغ کمک به مهاجران داخل ایران افزایش یابد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار