یک باند بزرگ جعل کارت معافیت سربازی با تلاش دادسرای نظامی استان گلستان و ضابطین متلاشی شد.

 به گزارش  کناره به نقل از روابط عمومي سازمان قضايي نبروهاي مسلح،در پی کسب اخبار و اطلاعاتی مبنی بر صدور کارت معافیت جعلی خدمت سربازی در حوزه شهرستان کردکوی، تحقیقاتی در این ارتباط در دادسرای نظامی استان گلستان آغاز و در نهایت سرکرده اصلی این باند شناسایی و دستگیر شد.
با دستگیری متهم فاش شد که وی از طریق عواملش، متقاضیان معافیت از خدمت را که از طریق قانونی امکان دریافت کارت معافیت نداشتند، به ویژه از استان های جنوبی مانند هرمزگان و کرمان، شناسایی و با ساخت و جعل اوراق، اسناد و مهرهای ادارات و سازمان های مختلف از جمله ثبت احوال، ثبت اسناد، بهزیستی، دفاتر رسمی ثبت ازدواج و طلاق، سازمان امور ایثارگران و... برای آنان مدارک جعلی به منظور معافیت از خدمت تهیه کرده است.
متهمان در نهایت با پرونده سازی و همکاری عوامل یکی از نهادها که تمامی آنان دستگیر شده اند، زمینه صدور کارت های معافیت غیرقانونی را برای مشمولان فراهم می کردند.  صدور گواهی های جعلی با موضوع تحت پوشش بهزیستی بودن مشمولان و متارکه پدر و مادر آنان از جمله اسناد ساخته شده توسط عوامل این باند بوده است.اعضای این باند برای صدور هر کارت معافیت مبلغی بین 18 تا 25 میلیون تومان از متقاضیان دریافت و خدماتی مانند تأمین هتل یا خانه مجردی را به افراد غیرمحلی نیز ارائه می کردند! در تحقیقات انجام شده از ادارات و ارگانهای مرتبط، مجعول بودن مدارک تأیید شده است. از مخفیگاه این باند، آلات و ادوات مختلف جعل اسناد کشف شده است.تلاش ها برای شناسایی کامل افرادی که با پرداخت رشوه و استفاده از اوراق مجعول، کارت معافیت از خدمت جعلی اخذ نموده‌اند، ادامه دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار