مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت :  بیشترین میزان ازدواج را در گرگان با سه هزار و 753 مورد و کمترین را در بندرگز با 306 مورد بوده است....

 

 به گزارش کناره، مدیر کل ثبت احوال گلستان اظهار داشت  : طلاق های ثبت شده در سال 94 نسبت به سال 93 در استان ، نیز 7.3 درصد کاهش یافته است.

حسن وفایی  از ثبت سه هزار و 247واقعه طلاق طی سال 94 در استان خبر داد و گفت: بیشترین تعداد طلاق در شهرستان گرگان با یکهزارو 301 واقعه ثبت شده است.
وی اضافه کرد: کمترین طلاق ثبت شده در شهرهای استان مربوط به رامیان با دو مورد بوده و نیز در مراوه تپه و گالیکش به دلیل نداشتن دفترخانه طلاق، این واقعه ثبت نشده است.
به گفته وی از مجموع طلاق های ثبت شده طی سال گذشته در گلستان حدود یکهزار واقعه طلاق در جامعه روستایی استان روی داده است.
مدیر کل ثبت احوال گلستان ادامه داد: طلاق های ثبت شده در سال گذشته نسبت به سال 93 در استان، وفایی پنج سال اول زندگی زوجین را بیشترین دوره بروز واقعه های طلاق بیان کرد و گفت: برای کاهش آمار طلاق در خانواده ها باید راهکارهای مناسب از سوی دستگاه های مرتبط اندیشیده شود.

* کاهش آمار ازدواج در گلستان
وی همچنین از کاهش 9.4درصدی ازدواج در استان خبر داد و گفت: در سال 94 در مجموع 17 هزار و 816 واقعه ازدواج در گلستان ثبت شده است.
به گفته وی در سال 93 نیز 19 هزار و 673 مورد ازدواج در استان ثبت شده است.
وفایی اضافه کرد که 9هزار و 423 مورد ازدواج در مناطق شهری و بقیه در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.
مدیرکل ثبت احوال گلستان، بیشترین میزان ازدواج را در گرگان با سه هزار و 753 مورد و کمترین را در بندرگز با 306 فقره بیان کرد و گفت: میانگین سنی زنان در ازدواج 22.9 سال و مردان گلستانی 27.2 سال بوده است.
پیشتر رییس دادگستری کل گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به اجرای موفق طرح صیانت از خانواده در شهرستان علی آباد به منظور بررسی راهکارها و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق در جامعه اشاره کرد و گفت: این طرح به عنوان الگوی خوب برای اجرا در سایر شهرستان های کشور معرفی شده است.
هادی هاشمیان افزود: این طرح 15 ماه قبل در علی آباد برای زوج های جوان در آستانه ازدواج به اجرا درآمد و براساس آن هر جوان باید قبل از دریافت گواهی پزشکی آزمایش خون، یک دوره آموزشی چهار ساعته شامل مراقبت های بهداشتی، آشنایی با مقررات قضایی، روانشناسی، وظایف اخلاقی و ایمنی منزل و خانواده (انتظامی) را به صورت رایگان فراگیرد.
وی اضافه کرد: در مدت اجرای این طرح، یکهزار و 200 زوج در آستانه ازدواج در شهرستان علی آباد زیر پوشش این آموزش ها قرار گرفتند و حاصل آن بروز تنها یک مورد طلاق بود که نشان دهنده موفقیت برگزاری دوره های آموزشی قبل از ازدواج برای جوانان این شهرستان است.
به گفته وی اجرای این طرح در شهرستان های کردکوی و گنبدکاووس برای آموزش زوج ها عملیاتی شده است و در گرگان نیز به زودی اجرا و در سایر شهرستان ها نیز گسترش خواهد یافت.
رییس دادگستری کل گلستان با بیان که این طرح موفق مورد استقبال مسوولان کشوری قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که در آینده به صورت ملی در دیگر استان ها نیز به عنوان الگوی موفق در صیانت از خانواده اجرایی شود.
آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری از حامیان اجرای پایلوت طرح صیانت از خانواده در شهرستان علی آباد است که اجرای طرح را در سطح کشوری به شورای فرهنگی که زیر مجموعه شورای انقلاب فرهنگی بوده ، ارایه داده است.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور افزون بر یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 37 درصد آنان را جوانان تشکیل می دهند.
مردم گلستان از اقوام مختلف با آداب و رسوم و فرهنگ خاص خود هستند./ایرنا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار