خانم های خانه دار می‌توانند با انجام صنایع‌دستی همانند سوزن‌دوزی و یا قالی‌بافی علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده، به تقویت این هنر در بین ترکمن‌ها و معرفی آن‌ها به سایر مناطق نقش مهمی داشته باشند.

 

به گزارش کناره به نقل از اسپی دژ، مشاغل خانگی ازجمله راه‌های نوین کسب‌وکار و ایجاد اشتغال است که به دلیل نیاز به حجم پایین سرمایه‌گذاری و سودآوری مطلوب بسیار موردتوجه و استقبال قرار دارد. مشاغل خانگی ازجمله طرح‌هایی است که اجرای کامل و جامع آن مزایای مثبتی را برای اقتصاد کشور و کاهش بیکاری در پی دارد.

افزایش میزان مشارکت اقتصادی، کاهش بیکاری، افزایش مشارکت بانوان،حمایت مالی از شاغلان مشاغل خانگی، رسمیت بخشیدن به فعالیت خانگی از طریق اعطای مجوز و تائیدیه های لازم، شناساندن تولیدات و ماهیت مشاغل خانگی به جامعه ازجمله مهم‌ترین نقاط مثبت در این بخش از کسب‌وکار است.

اسپی دژ این بار به سراغ خانم امان زاده سید رفته که در حدود 15 سال در رشته سوزن‌دوزی فعالیت کرده و از همین راه امرارمعاش می‌کند.

وی در این خصوص به خبرنگار ما گفت : در مدت این سال‌ها، به افراد زیادی این هنر ترکمن را آموختم و آن‌ها توانستند از همین راه به اقتصاد خانواده خود کمک کنند.

امان زاده ادامه داد : این مسیر یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است. به نظر کم خانم‌ها نباید در خانه بیکار بنشینند. آن‌ها می‌توانند با انجام صنایع‌دستی همانند سوزن‌دوزی و یا قالی‌بافی علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده، به تقویت این هنر در بین ترکمن‌ها و معرفی آن‌ها به سایر مناطق نقش مهمی داشته باشند.

همچنین بقیه زمان‌ها نیز به همراه همسایگانم دار قالی به پا کرده و به قالی‌بافی مشغول می‌شویم.

به همه خانم‌ها خانه‌دار پیشنهاد می‌کنم به این حرفه‌ها ورود پیداکرده تا هم به اقتصاد خانواده خود کمک کرده و هم گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته باشند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

دیدگاه‌ها   

+2 #1 کرامت انسانی 1395-02-15 12:51
بسیارخوب و عالی .اما نقش مسولین و سکانداران دولت در قبال این زحمتی که زنان خانه دار و هنرمند میکشند چیست.ایا امیدی به اینده دارند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار