جمعی از مردم و مسئولان شهرستان گاليكش در شرق استان گلستان خواستار رفع برخی نواقص و مشكلات محور فرعی گنبدكاووس – به گالیکش که به (جاده نو) معروف است، باهدف كاهش حوادث رانندگی و تلفات جاده‌ای شدند.

 

به گزارش کناره به نقل از نیلکوه، طی یک ماه گذشته براثر سه تصادف این محور در محدوده شهرستان گالیکش 11 نفر از هم‌وطنانمان جان خود را از دست دادند.

برخی از مردم و مسئولان شهرستان گاليكش در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه، بابیان نواقص و مشكلات اين محور، خواستار توجه ويژه مسئولان راه و شهرسازی در جهت رفع نواقص و كاهش حوادث رانندگی و تلفات جاده‌ای آن شدند.

دهيار روستای ينقاق از توابع بخش مركزی گاليكش كه اين جاده از حاشيه روستا گذر می‌کند، در اين خصوص گفت: به علت استاندارد نبودن درصد قير روكش آسفالت اين محور، با كمترين بارندگی، لغزندگی شديدی در جاده ايجاد می‌شود كه سبب منحرف شدن خودروها و بعضاً تصادفات رانندگی و درنتیجه بروز خسارات مالی و جانی برای رانندگان می‌شود.

سید جلیل باقری افزود: مسئولان راه و شهرسازی بايد نسبت به روكش مجدد آسفالت اين محور اقدام نمايند تا از حوادث دل‌خراش رانندگی و خسارات مالی و جانی كه هرچند وقت یک‌بار در اين محور اتفاق می‌افتد، جلوگيری شود.

مهدی رضایی عضو شورای اسلامی روستای ينقاق نيز از نبود روشنایی و علائم هشداردهنده كافی ازجمله چراغ چشمک‌زن در تقاطع‌های فرعی به اصلی اين محور همچون تقاطع زيارتگاه بی‌بی حليمه، چناران، حسین‌آباد قربانی و كارخانه طلای سفيد ابراز گله‌مندی كرد و گفت: كمبود اين امكانات سبب شده تا ميزان تصادفات رانندگی به‌ویژه در هنگام شب و تاريكی هوا بيشتر شود.

كمالان نارویی از اهالی روستای محمودآباد اين شهرستان كه خود نيز راننده است، گفت: كم عرض بودن اين محور و برخی موانع در حریم آن سبب شده تا قدرت ديد رانندگان كم و اين امر سبب بروز حوادث ناگوار شود.

بخشدار مركزی گاليكش نيز در خصوص كمبودها و مشكلات محور گنبدكاووس - كلاله در حوزه شهرستان گاليكش به خبرنگار نیلکوه، گفت: اين محور كه به خط نو مشهور است و سال هاست كه حكم كنارگذر شهر گاليكش را دارد، محل تردد بسياری از خودروها به‌ویژه خودروهای سنگين و نيمه سنگين است.

حميدرضا نيازی افزود: برخی مسائل و مشكلات اين محور از جمله بازگشایی نشدن حريم محور، نداشتن روشنایی و تاريكی مطلق در شب و نيز نداشتن رمپ درتقاطع‌های فرعی به اصلی سبب ايجاد مشكلاتی برای اهالی روستاهای واقع در حاشیه مسير اين محور پر تردد مانند حسین‌آباد قربانی، ميزاپانگ، عرب بوران و ينقاق و در برخی موارد بروز حوادث ناگوار رانندگی می‌شود.

دادستان عمومی گاليكش نيز در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: محور كم عرض و دو طرفه گنبدكاووس - كلاله مشهور به خط نو در حوزه راه‌های مواصلاتی اين شهرستان يكی از حادثه‌خیزترین محورهای اين منطقه است.

عبدالحميد كريمی افزود: اين محور مرگبار كه نقش محور كنارگذر گاليكش را نيز دارد، بيشتر محل عبور خودروهای سنگين است و به دليل كم عرض بودن، نداشتن روشنایی و وجود تقاطع‌های پرخطر مانند تقاطع ينقاق، ميرزاپانگ، ‌حسین‌آباد قربانی و عرب بوران هر از چند گاهی تصادفات شديد رانندگی در آن روی می دهد كه منجر به فوت و ‌مصدوميت شديد سرنشينان خودروها و بعضاً عابرين می‌شود.

وی بابيان اينكه حوادث بالای رانندگی اين محور سبب بروز خسارات مالی فراوان به بيت المال مسلمين از حيث بيمه و ديه شده و باعث آثار سوء روحی و روانی درجامعه می‌شود، گفت: تنها در فروردين امسال براثر انحراف به چپ یک دستگاه خودرو پژو 405 و برخورد با يک دستگاه خودرو تيبا منجر به كشته شدن شش نفر از سرنشينان اين دو خودرو شد.

كريمی اضافه كرد: در تصادف ديگری كه درهمان روز، در اين مسير رخ داد، براثر برخورد يک دستگاه خودرو تريلی با يک دستگاه نيسان، راننده نيسان و سرنشين آن كشته شدند و يا در محور عرب بوران به دليل برخورد دو دستگاه موتورسیکلت هر دو راكب آن جان خود را از دست دادند.

وی يادآور شد: در سال گذشته نيز در این محور چند فقره تصادف رخ داد كه در يک مورد پنج نفر جان خويش را از دست دادند و يا در سال 93 در يک فقره تصادف 9 نفر كشته شدند.

دادستان عمومی گاليكش خاطرنشان كرد: برای پيشگيری از حوادث دل‌خراش در این محور، در سال های اخير بارها به مسئولان ذی‌ربط برای رفع نواقص اين محور به صورت زبانی و كتبی تذكر داده شد اما تاكنون اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.

رئيس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های مينودشت و گاليكش نيز در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: برای عمليات تعريض و روشنایی محور جاده نو به طول تقريبی 25 كيلومتر و نصب رمپ های جداکننده تقاطع‌های فرعی به اصلی اعتبار خاصی پیش‌بینی‌نشده است.

عباس فرامرزی گفت: در سال های اخير تنها تقاطع روستای ينقاق به محور اصلی به صورت موردی تعريض شده است.

تصادفهای محوره جاده نو که طی یک ماه گذشته منجر به فوت شده است

nilkooh1162 1

nilkooh1162 1

nilkooh1162 1

nilkooh1089 1

nilkooh1089 1

nilkooh1089 1

nilkooh1089 1

nilkooh1089 1

nilkooh1089 1

nilkooh1157 1

nilkooh1157 1

nilkooh1157 1

nilkooh1157 1

nilkooh1157 1

nilkooh1157 1

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار