1201کیلوگرم مواد غذایی فاسد درطرح 45روزه بسیج سلامت نوروزی 95  توسط بازرسان بهداشت محیط بندرترکمن کشف ومعدوم سازی شد.

 

به گزارش کناره به نقل ازاوای ترکمن مجیدکرکارشناس بهداشت محیط حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان با اشاره به این خبرگفت:درطرح بسیج نوروزی 95 که از اول اسفندسال گذشته تا پانزدهم فروردین امسال صورت گرفت 1201کیلوگرم مواد غذایی فاسد از اماکن توزیع وفروش موادغذایی در شهرستان وروستاهای بندرترکمن کشف وجمع آوری شد که پس از از طی مراحل قانونی ضمن معدوم ساختن موادغذایی فاسد، این مواد از چرخه مصرف انسان خارج شد.

وی تصریح کرد:در این طرح 66مورد از اماکن عمومی ومراکزتهیه ، توزیع وفروش مواد غذایی نیز پس از توقیف به دادگاه معرفی وا مورد از این اماکن نیزبه طور کل تعطیل شد.

کر بامقایسه آمار طرح نوروزی 94 با 95 در خصوص کشف ومعدوم سازی مواد غذایی خاطر نشان کرد:این درحالی است که با تلاش بازرسان بهداشت محیط شهرستان آمارکشف ومعدوم سازی مواد غذایی فاسد در طرح بسیج نوروزی سال گذشته (94)1138کیلوگرم بوده ومتاسفانه در سال 95 به 1201کیلوگرم مواد غذایی فاسد رسیده است که این امرمتاسفانه حکایت از رشدچند پله ای آن بوده است اما تعداد موارد تعطیلی اماکن غذایی در سال 94 سه مورد بوده است که امسال خوشبختانه به ا مورد کاهش یافته است.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت بندرترکمن با اشاره به بازرسی های دقیق از اماکن مواد غذایی در طول طرح بسیج سلامت نوروزی اذعان داشت:بازرسی از مراکزتهیه ، توزیع وفروش مواد غذایی و اماکن عمومی مواد غذایی به طور متناوب در طول سال انجام می شود اما در ایام پرترددی همچون تعطیلات عید که موارد مصرف از این اماکن توسط مسافران وگردشگران بیشتر می شود به طور جدی مورد بازرسی وکنترل قرار می گیردوهمچنین از طریق برگزاری کلاسهای آموزشی وتوجیهی برای صنوف اعم از رستورانها،قنادی ها و...موارد موجود بازگویی می شود.

وی یادآورشد:همچنین درطول این طرح مدیرگروه بهداشت محیط حرفه ای به همراه اکیپی از استان وبازدید مدیرشبکه بهداشت ویامتولیان بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی استان از نحوه اجرای این طرح بازدیدهای میدانی لازم راانجام می دهند.

کر تاکید کرد:  شهروندان یا مسافران در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی حتماً با تماس به شماره تلفن 1490  می توانند مراتب مشکوک وغیرمجاز را به کارشناسان بهداشتی اطلاع رسانی کنند.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار