هجدهمین همایش خیرین مدرسه‌ساز شهرستان گالیکش در کانون شهدای دانش‌آموزی اداره آموزش‌وپرورش گالیکش با تجلیل از خیرین همراه بود.

 

به گزارش کناره به نقل از"پایگاه خبری تحلیلی نیلکوه" فرماندار شهرستان گالیکش در این همایش با اشاره به سوره عصر گفت: همه انسان‌ها در خسران هستند مگر اقليتی كه ايمان آورده و عمل صالح انجام می‌دهند و يكديگر را به صبر و عمل صالح دعوت می‌کنند.

nilkooh1147 1

وی افزود: سعادت اخروی از دنیای مادی به دست می‌آید. نعمت‌هایی که خداوند به ما ارزانی کرده باید شکرگزار باشیم و بخشی از آن را به امور خیر اختصاص دهیم.

خسروی با تجلیل از اقدام و عمل خداپسندانه خیرین مدرسه‌ساز شهرستان گالیکش خاطرنشان کرد: این کار نیک و معنوی و فرهنگی خیرین همواره در طول تاریخ ماندگار خواهد بود. خیرین باکار خیر خود باخدا معامله کرده‌اند و خداوند این لیاقت و شایستگی را به این عزیزان اعطا کرده و این‌یک صدقه جاریه است.

نماینده دولت در شهرستان گالیکش گفت: خیرین مدرسه‌ساز بازوان توانمندی برای آموزش‌وپرورش هستند که این کار خیر آنان از اهمیت بسیار والایی برخوردار است.

فرماندار گالیکش با اشاره به اينكه در شهرستان برخی مدارس فاقد امكانات اوليه هستند، از كليه شهروندان دعوت کرد تا در برطرف کردن نيازهای مدارس گالیکش اقدام نمايند، چه با ساختن يک مدرسه يا يک كلاس درس.

وی در پایان به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: انتظار داریم مردم هميشه درصحنه و انقلابی شهرستان گالیکش همچون مرحله اول انتخابات حضور پرشور و حداكثری در مرحله دوم انتخابات داشته باشند تا نماينده خود را بارأی بالا و قابل‌توجه راهی مجلس کنند.

nilkooh1147 1

383 فرهنگی گالیکش بخشی از حقوق خود را به مدرسه سازی اختصاص داده اند

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان گالیکش نیز در این همایش با اشاره به احاديث و سخنان ائمه اطهار مبنی بر كسب علم و دانش گفت: گاهی قلم دانشمند در کلام بزرگان با خون شهيدان مقايسه می‌کنند.

مهدی خسروی افزود: اگر بخواهيم فرزندانمان آموزش ببينند و رشد كنند نيازمند امكانات و تجهيزاتی هستند و بدون اين امكانات اين امر امکان‌پذیر نيست.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری اين جشنواره تقدير و تشكر از خيرين شهرستان است. هرچند به زبان و قلم و برگزاری همايش نمی‌توان آن‌طور كه شايسته است از آنان تقدير کرد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان گالیکش با تأکید بر اينكه در بحث كمک به مدرسه‌سازی عدد و رقم مهم نيست گفت: در اين امر خداپسندانه نيت و فكر مهم است و درواقع خير مدرسه‌ساز اول به خود و خانواده‌اش و بعد به ملت و كشورش كمک کرده است.

خسروی ضمن تقدير از فرهنگيان خير شهرستان گالیکش اظهار داشت: 383 فرهنگی اداره آموزش‌وپرورش گالیکش ماهيانه مبلغی از حقوق خود را برای امر مدرسه‌سازی اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به مشارکت كشورهای پيشرفته و برخی استان‌های کشور در امر آموزش‌وپرورش گفت: در برخی كشورها 20 درصد از مدارس با كمک مشارکت‌های مردمی ساخته می‌شود. استان يزد به عنوان استان برتر كشور در امر آموزش‌وپرورش است که بيش از 80 درصد مدارس آن توسط خيرين ساخته می‌شود.

خسروی در پايان ابراز اميدواری کرد تا در آینده‌ای نه‌چندان دور شهرستان دغدغه مدرسه، تجهيزات و امكانات نداشته باشد و گفت: تعليم و تربيت شهرستان را مرهون افراد بانام و بی‌نام، بومی و غیربومی دانستند كه تعليم و تربيت را درک كرده و در اين راه گام برداشتند.

nilkooh1147 1

حمایت از مدرسه حمایت از دین است

آخوند آرمون امام‌جمعه اهل سنت شهرستان گالیکش ضمن خیرمقدم گفت به حاضرین برای شرکت در جلسه کمک به علم‌آموزی و تربیت، حضرت محمد مصطفی (ص) را بهترین و نمونه‌ترین معلم در تمامی عصرها از آدم تا آخر زمان اعلام کرد.

وی حمایت از معلم را حمایت از سیره نبوی دانست و گفت: ما نباید تنها به فکر فرزندان خود باشیم، بلکه با کمک باید شرایطی را برای تحصیل هر چه‌بهتر دانش آموزان مناطق محروم فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در مدرسه‌سازی نه‌تنها به‌اندازه زکات بلکه باید فراتر از آن انفاق کنیم گفت: چیزی که درراه خدا انفاق کنیم برای خود ما خواهد بود، آن چیزی که نگه می‌داریم برای ورثه ما است.

وی با استفاده از فرمایشات پیامبر اسلام فراگرفتم علم را بر هر مسلمان فرض دانست و گفت: حمایت از مدرسه، حمایت از دین اسلام، حمایت از قرآن و حمایت از اسلام است.

آخوند آرمون در پایان مدرسه‌سازی را بالاترین امر پسندیده الهی دانست و غفلت از آن را موجب عقوبت خواند.

nilkooh1147 1

بهروز سراوانی از فرهنگيان بازنشسته شهرستان گالیکش و فرزند مرحوم حاج غلامعلی سراوانی از خيرين گالیکش نیز در این همایش گفت: از اينكه از پدرم به نيكی ياد می‌شود بسيار خوشحالم و این‌چنین حركاتی چقدر زيباست.

وی در ادامه به خاطره‌ای از پدر خود برای واگذاری 2500 مترمربع در خصوص مدرسه‌سازی اشاره کرد.

nilkooh1147 1

سيد محمد موسوی خسروی از فرهنگيان شهرستان قطعه شعری که به مناسبت همايش خيرين آماده كرده بودند قرائت کرد.

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

گروه سرود آموزشگاه استثنایی شهيد نقدی پور گالیکش به اجرای نماهنگ «وطنم ای شکوه پا برجا» سالار عقیلی پرداختند.

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

گروه موسیقی صباح دو قطعه از کارهای محمد رضا شجریان را اجرا کردند. 

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

وارثین حاج عیسی خسروی، مرحوم غلام صباغیان، حاج غلامعلی خسروی به همراه رییس بانک صادرات گالیکش، شورای اسلامی و دهیاری صادق آباد، خیر جوان جواد حجی بوران و خیر جوان خانم فائزه نامنی بدلیل مشارکت در امر مدرسه سازی تجلیل شدند.

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

nilkooh1147 1

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار