“گوجه سبز” یکی از میوه های آشنای بهاری است، میوه ای خوش طعم و رنگی که کوچک و بزرگ برای خوردنش لحظه شماری می کنند، جدا از طعم ترش و وسوسه انگیز گوجه سبز، این میوه دنیایی از خاصیت های مفید است.

 

به گزارش کناره به نقل از رادکانا، “گوجه سبز” یکی از میوه های آشنای بهاری است، میوه ای خوش طعم و رنگی که کوچک و بزرگ برای خوردنش لحظه شماری می کنند، جدا از طعم ترش و وسوسه انگیز گوجه سبز، این میوه دنیایی از خاصیت های مفید است.

این روزها در باغات و حتی حیاط خانه های شهرستان کردکوی شاهد میوه دهی درختان پرطرفدار “گوجه سبز”هستیم.

گوجه سبز در دسته میوه‌ هایی قرار دارد که به دلیل ترشی و خوش طعم بودنش به ویژه مورد علاقه ی کودکان است و چون زمانی برداشت می ‌شود که هنوز حاوی قند بالایی نیست و کالری پایینی هم دارد میوه خوش خوراک و کم ضرری است.

ترکیبات سودمندی در این میوه وجود دارد که از آن جمله می ‌توان به فیبر رژیمی اشاره کرد که در فرد باعث بهبود سیستم گوارشی می ‌شود.

غنی بودن از مواد مغذی با قابلیت آنتی‌اکسیدانی، بدن را در مقابل عوامل عفونی مقاوم کرده و با التهاب و رادیکال ‌های آزاد مخرب مقابله می ‌کند و از این رو موجب تقویت سیستم ایمنی می‌ شود.

از جمله این خاصیتها تقویت لثه و ریشه دندان، رفع خشکی دهان،حاوی ویتامین های B ، C و پیش ساز ویتامین A است.همچنین از دیگر خواص دارویی این محصول کاهش فشار و چربی خون،حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معده و روده است.

همچنین یکی دیگر از مهمترین خاصیت های گوجه سبز، در درمان تومورها هم مفید می باشد.

لازم به ذکر است، باید توجه داشت که قبل از مصرف خوب شسته شود چرا که ممکن است گوجه سبز آلوده به فضله پرندگان باشند چون پرنده ‌ها در باغ‌ ها فراوان هستند و از میوه ‌هایی مانند گوجه سبز، چغاله بادام و توت که پوست غیرخوراکی ندارند تغذیه می ‌کنند بنابراین باید از تمیز بودن شان اطمینان داشته باشیم.

IMG_6858IMG_6859IMG_6863IMG_6867IMG_6873IMG_6877IMG_6878

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار