فرمانده انتظامی شهرستان “کردکوی” از کشف آثار باستانی با قدمت بیش از چهار هزار سال در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش کناره، سرهنگ “محمود علی‌فر”  در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی کسب اخبار و اطلاعاتی مبنی بر اینکه شخصی ساکن کردکوی سال ها قبل یک ملک را که احتمال وجود اشیاء عتیقه در آن می‌رفت را به صورت هدفمند خریداری کرده و پس از احداث ساختمان مسکونی در آن، به صورت پنهانی اقدام به حفاری در آن ملک می‌کند، تیمی ویژه از پلیس امنیت عمومی شهرستان تشکیل و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: ماموران با تحت نظر دادن سوژه، طی انجام چندین روز کار پلیسی گسترده موفق شدند سرنخ‌هایی از کشف اشیاء عتیقه توسط صاحب ملک به‌دست آورند.

سرهنگ علی‌فر افزود: با توجه به شواهد موجود ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان پس از هماهنگی با مقام قضائی، طی یک عملیات منسجم پلیسی از منزل متهم بازدید که موفق به کشف هفت شیء عتیقه شامل سرنیزه مفرغی، قوری سفالی، سرمه دان سفالی و تنگ سفالی شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در بازرسی از منزل متهم همچنین یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز به همراه فشنگ و دو قطعه پرنده تاکسی درمی شده قرقاول نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی کردکوی در خاتمه با اشاره به اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، تاکید کرد: برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی، اشیای مکشوفه قدمت چهار هزار ساله و ارزش تاریخی دارند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار