معاون مدیرکل سیاسی وزارت کشور در همایش احزاب و تشکل‌های سیاسی استان گلستان گفت: ۲۴۳ حزب در کشور تاسیس شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خورشیدی، عصر یکشنبه، در همایش احزاب و تشکل‌های سیاسی استان گلستان، با بیان این که احزاب گلستان بالاتر از متوسط کشوری هستند، اظهار کرد: هر کشوری به دنبال توسعه و پیشرفت است باید حزب داشته باشد و هم‌اکنون ۲۴۳ در کشور ثبت و تأسیس‌شده است.

وی حزب را مهم‌ترین نهاد سیاسی در هر کشوری دانست و گفت: میزان ثبات سیاسی هر کشور بستگی به سطح مشارکت سیاسی و به‌تبع آن نهادمندی سیاسی آن کشور دارد.

خورشیدی با بیان این که بسیاری از احزاب در کشور چندان تفاوتی باهم ندارند، افزود: تنها فلسفه حزب به دست گرفتن قانون از راه قانونی است و حزب تنها برای شب انتخابات نیست بلکه باید شعبه‌هایی در ارتباط با مرکز، پشتیبانی مردم و تلاش برای کسب قدرت سیاسی داشته باشد.

وی با تاکید بر این که نخستین کارکرد آشکار حزب شکل‌دهی به افکار عمومی است، دلیل حذف برخی احزاب را عدم ورود به افکار عمومی دانست و اظهار کرد: معرفی نامزدهای انتخاباتی و سازمان دادن به انتخاب مردم دیگر عملکردهای آشکار حزب است.

وی اظهار کرد: برقراری پیوند روانی و مادی بین مردم و سیستم سیاسی جامعه، مسالمت‌آمیز کردن رقابت‌های قدرت جویانه و با مدیریت منازعه و جذب تازه‌واردان نیز از مهم‌ترین عملکردهای پنهان احزاب است.

خورشیدی به روش‌های جلب مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و گفت: تسهیل حضور همه نامزدها از هر طیفی، پرهیز از چالش‌ها و نزاع‌های محلی و ملی و ارتقاء بینش سیاسی شهروندان از راه تبیین اثرات مشارکت حداکثری از مهم‌ترین روش‌های جلب مشارکت‌های مردمی است.

وی با اشاره به انتخابات ۷ اسفند امسال گفت: در این روز ۲ انتخابات بزرگ و پراهمیت خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، کشور در مقطع حساسی است که ورود به صحنه جدید بین‌الملل و ورود به بازار جهانی را در پی دارد.

خورشیدی تأکید کرد: انتخابات بین خواسته‌ها و تعدیل انتظارات را در پی دارد و ابزار مشارکت مردمی است که جابجایی قدرت و انتقال به‌صورت مسالمت‌آمیز را نیز انجام می‌دهد

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار