نمایشگاه اینستالیشن " پنبه زاری " یاد آور گذشته کشت پنبه و پیشه های وابسته به آن در استان گلستان این روزها در کارخانه پنبه ای در گرگان برپا شده است...

به گزارش کناره ، نمایشگاه اینستالیشن " پنبه زاری " توسط جواد عظیمی و حمید حسینی دو کارشناس خوش ذوق هنر در کارخانه پنبه شمالی  گرگان به اجرا درامده است.

نمایشگاه اینستالیشن " پنبه زاری " نمایشی است از پندارهای پرورده و پرداخته که با سود بردن از یک یا چند شیوه هنری و بکارگیری " حجم " هایی که بیشترین آنها از پنبه ساخته شده اند و افزودن نگارگری با همراهی صدا میکوشد به آفرینشی دست یابد که آماجی را در چارچوب " هنر مفهومی " بنمایاند.

آماج رویداد یاد آوری گذشته کشت پنبه و پیشه های وابسته به آن در این بخش از کشورمان که اکنون استان گلستان نامیده می شود و می توان نکوهشی باشد بر نکوشیدن برای زنده نگه داشتن آن که به کاهش و نابودیش انجامید.

جایی که در آن نمایشگاه برگزار شده یک کارخانه پنبه پاک کنی رها شده است که در پی کشت ناشدن پنبه سالها بیکار مانده و خود بهترین نمایشگر گذشته و ایستایی مرگ آفرینی است که این رشته کاری  و شاید بسیاری دیگر گرفتار آنند و نوشته هایی بر گرد و غبار فرونشسته بر سر و پیکر آن و گره هایی بر ریسمان نیز تلاشی برای برجسته تر نمودن این روند و حجم های پنبه ای بسان روانهای سرگردان مرگ بیگناهانه این پیشه را که می تواند دستاورد ناکارآمدی درمانها و نا آگاهی و بی برنامگی گردانندگان باشد.

این نمایشگاه عصر امروز پنجشنبه  (24 دیماه 94) در کارخانه پنبه شمالی (فلسفی)گرگان -خیابان کمربندی- روبروی شهرک شهریار افتتاح شد .

گفتنی است این نمایشگاه روزهای 24 ، 25 و 26 دیماه از ساعت 14 الی 16 برای بازدید عموم گشوده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار