رئیس هیات روستایی و بازی‌های بومی و محلی گلستان گفت: توجه به بازی‌های بومی و محلی در روستاها یک ضرورت است، در همین راستا در تلاش هستیم بازی « وسطی» را به نام منطقه گرگان، به ثبت برسانیم.

‌به گزارش کناره ، قاسم سمیعی، گفت: بازی های بومی و محلی در روستاها نه تنها به عنوان یک ورزش بلکه نماد فرهنگی و اجتماعی آن منطقه به شمار می‌روند که وقتی به آواها و نواها و نوع اجرای این بازی‌ها به خوبی نگاه می‌شود، نشان می دهد که همه این بازی‌ها ما را در رسیدن به هدف اجتماعی والا رهنمون می‌کند.

‌وی افزود: در استان به دنبال این هستیم که با توجه به استعداد مناطق مختلف، بازی‌های بومی و محلی مختص به آن روستا را ثبت و ضبط کنیم، چراکه این بازی‌ها نسل به نسل و سینه به سینه به ما رسیده و باید جلوی حذف و نابودی آن را بگیریم و اجازه ندهیم که بازی‌های وارداتی جایگزین آن شود.

‌مدیرکل امور روستایی گلستان با بیان اینکه 49 درصد از جمعیت گلستان را روستاییان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: بیش از یکهزار روستا در استان داریم که در به ویژه در بخش ورزشی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و از ظرفیت بالایی برخوردارند.

‌وی با اشاره به برگزاری بزرگترین مسابقات «وسطی» جهان به میزبانی گرگان بیان کرد: تعداد تیم‌های شرکت کننده در این بازی‌ها بسیار مهم است و تا کنون هم حدود 100 تیم از روستاهای شهرستان گرگان برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند و انتظار می‌رود تیم‌های روستایی در این مسابقات به 150 تا 200 تیم افزایش پیدا کند.

‌سمیعی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته و همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله آموزش و پروش، ادارات کل استانی، ورزش و جوانان و ... تعداد تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات باید به 400 تیم افزایش پیدا کند تا بتوان این بازی را به نام گرگان به ثبت رساند.

 

 

منبع:ایسنا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار