معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با پیش‌بینی پدیده ال‌نینو در مهرماه امسال دستورالعملی از طرف وزیر کشور در 12 بند برای استاندارهای هر استان ارسال شد.

 به گزارش کناره ، مرتضی اکبرپور ظهر دیروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان اظهار داشت: آمادگی دائمی و کامل مسئولان با همکاری مردم برای پیشگیری از خسارات حوادث طبیعی در دستور کار است.

وی افزود: پیش بینی‌های جوی حاکی از زمستان سردتر نسبت به سال‌های گذشته است و تاکید برآمادگی و مقابله بهنگام با حوادث ناشی از حوادث جوی در دستور کار است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: افزایش 63 درصدی بارش‌ها در دو ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال نشان دهنده سال پربارش در کشور است.

وی گفت: با پیش‌بینی پدیده النینو در مهر ماه امسال دستورالعملی از طرف وزیر کشور در 12 بند برای استاندارهای هر استان ارسال شد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امسال 4 هزار و 150 میلیارد تومان اعتبار در بخش امداد ونجات و پیشگیری و ترمیم زیرساخت‌های به دستگاه‌های اجرایی کشور اختصاص یافت.

وی افزود: همکاری مردم با دستگاه‌های امدادرسان و اطلاع رسان می‌تواند سبب کاهش خسارت ناشی از حوادث بلایای طبیعی باشند.

جانشین ستاد بحران استان گلستان هم در این جلسه گفت: با هدف پیشگیری از حوادث احتمالی طبیعی در ماه‌های سرد سال مراکز خدمات‌رسانی همانند منابع سوختی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و نانوایی‌ها و مدارس استان دوگانه سوز شده‌اند.

رضا مروتی از همه  شهرداران استان خواست در مدت یک هفته ساختار مدیریت بحران را در شهرداری‌ها با هدف پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی تشکیل دهند./تسنیم

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار