معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق با اعلام آخرین جزییات شناسایی مجروحان و شهدای ایرانی حادثه تروریستی حله عراق گفت: تاکنون هیچ زائر ایرانی در بین مجروحان این حادثه شناسایی نشده اما 11 افغانی ساکن ایران در بین مجروحان این حادثه شناسایی شده‌اند.

 به گزارش کناره به نقل از ایسنا؛ کمالی با بیان اینکه شناسایی مجروحان و شهدای این حادثه کماکان ادامه دارد،افزود: وسعت انفجار به حدی بوده که احتمال می‌رود بیشتر حاضران در صحنه شهید شده باشند. به احتمال زیاد 71 تن از ایرانی‌ها جزو شهدای این حادثه باشند.

وی به ایسنا گفت: شناسایی شهدا به سختی ادامه دارد چرا که وضعیت اجساد وخیم است و شناسایی به سختی صورت می‌گیرد.

وی همچنین درباره مجروحان ایرانی این حادثه توضیح داد: تاکنون مجروح ایرانی پیدا نکرده‌ایم اما شناسایی‌ها همچنان ادامه دارد. در بین زائرانی که به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند 9 افغانی تبعه ایران شناسایی شده که علاوه بر این یک نفر افغانی دیگر در ICU است و نفر یازدهم نیز که احتمال می‌دهیم جزو مجروحان باشد هنوز پیدا نشده است.

آمارهای این حادثه تروریستی همچنان متناقض است به طوری که معاون کنسولی وزارت امور خارجه ساعاتی پیش شمار کلی شهدای این حادثه را 80 تن اعلام کرد که به گفته او 40 نفر آن‌ها ایرانی هستند.

قشقاوی همچنین گفته است: 20 مجروح این حادثه ایرانی بوده‌اند.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز شمار شهدای حادثه تروریستی حله را تاکنون 100 تن اعلام کرده که اغلب آن‌ها را ایرانی دانسته است.

شهادت 24 ایرانی درحادثه تروریستی در عراق مورد تایید قرار گرفته است

تسنیم: رئیس مرکز اوژانس کشور با بیان اینکه تلاش برای شناسایی مجروحان و اجساد شهدای ایرانی حادثه حله ادامه دارد، گفت: اسامی ۱۱ زائر افغانستانی مقیم ایران که در این حادثه مجروح شده‌اند مشخص شد.

پیرحسین کولیوند با اشاره به وقوع حادثه تروریستی در حله عراق، اظهار داشت: تلاش ما شناسایی کامل تمامی مجروحان ایرانی این حادثه تروریستی است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های پزشکی و درمانی نیروهای ما در عراق همچنان برای خدمت به مجروحان ادامه دارد، افزود: تاکنون 30 زائر ایرانی در این حادثه شناسایی شده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس کشور با بیان اینکه 24 نفر از این زائران را افغانستانی های مقیم ایران تشکیل داده اند، عنوان کرد: شش نفر از زائران نیز ایرانی هستند.

رئیس مرکز اورژانس کشور گفت: تلاش ها برای شناسایی مجروحان و شهدای ایرانی حادثه تروریستی ادامه دارد.

وی گفت: تا کنون شهادت 24 زائر ایرانی در این حادثه تروریستی تایید شده است.

در زیر اسامی 11 زائر مجروح افغانستانی مقیم ایران آمده است.

1.فاطمه نوروزی

2.سکینه نعمانی

3.حسن نعمانی

4.رمضان هاشمی

5.نوروز نعمانی

6.محمد طاهری

7.یدالله فجری

8.علی ترابی

9.فاطمه نعمانی

10.زهرا حسینی

11.یوسف نشقی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار