همزمان با مراسم شب اربعین حسینی(ع) در عراق، حداقل ۲۰میلیون زائر با برگزاری بزرگترین تجمع بشری با شعار "لبیک یا حسین" با آرمان‌های شهید کربلا تجدید پیمان کردند.

 

به گزارش کناره به نقل از تسنیم ، مراسم اربعین حسینی(ع) با حضور میلیون ها مسلمان شیعه و سنی و انسان‌های آزاده که برای تجدید پیمان با آرمان‌ها و سیره حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با پای پیاده خود را از شهرهای مختلف عراق و دیگر کشورها از سراسر جهان از جمله ایران، خود را به جوار حرم امام حسین رسانده‌اند، در کربلایی معلی برگزار شد.

زائرانی که هم‌اکنون در مراسم اربعینی حسینی(ع) حضور دارند، چندین روز از مسیرهای مختلفی از جمله مسیر نجف ــ کربلا، برای رسیدن به کربلای معلی راهپیمایی کرده‌اند تا در بزرگترین تجمع بشری شرکت کنند؛ گرچه به‌دلیل ازدحام جمعیت هیچ مرجع رسمی موفق به اعلام آمار رسمی از تعداد راهپیمایان نشده است اما حضور حداقل 20 میلیون زائر در این مراسم قطعی است و آنچه قابل بحث بین کارشناسان است، وجود جمعیتی بیشتر از 20 میلیون و حتی احتمال حضور جمعیتی بالغ بر 25 میلیون زائر است.

هم‌اکنون زائرانی که دور حرم امام حسین(ع) را گرفته‌اند، با شعار "لبیک یا حسین"، "بالروح، بالدم، لبیک یا حسین" در حال تجدید پیمان و بیعت مجدد با امام سوم شیعیان هستند و در این بین نه‌تنها شیعیان بلکه اهل سنت و حتی برخی از غیرمسلمانان آزاده حضور دارند.

مراسم عزاداری نیز با حضور مادحین کشورهای مختلف مقابل حرم امام حسین(ع) و در بین‌الحرمین در حال برگزاری است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار