مگ ویتمن(Meg Whitman) دانشجوی پزشکی که پس از فعالیت در یک فروشگاه اینترنتی حالا به یکی از سرشناسان دنیای تکنولوژی تبدیل شده است.

به گزارش کناره، مگ ویتمن(Meg Whitman) متولد ۱۹۵۶ (میلادی) است، او در لانگ آیلند نیویورک به دنیا آمد.

انتخاب او برای ادامه تحصیل رشته پزشکی بود اما بدلایلی مجبور شد در دانشگاه پرینستون (Princeton University) در رشته ی علوم و ریاضی ادامه تحصیل دهد که به گفته خودش به این رشته علاقه چندانی نداشت.
مگ ویتمن وارد محیط کار شد و در مجله دانشجویی مشغول به فعالیت شد و به دلیل علاقه به اقتصاد و کار های مالی تصمیم گرفت تحصیلاتش را در رشته اقتصاد ادامه دهد و در این رشته توانست با رتبه عالی در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شود که بعد از آن به مدرسه اقتصاد هاروارد رفت و مدرک MBA دریافت کرد.
 
این زن زمانی که در شرکت ای بی (eBay) در سال 1998 شروع به فعالیت کرد فقط 30 کارمند داشت و با درامدی نزدیک به چهار میلیون دلار. اما هنگامی که از این شرکت خارج شد کارمندان این شرکت به ۱۵ هزار نفر رسیده بودند و درامد این شرکت در سال 2008 به 8 میلیارد دلار رسید.
ویتمن دوباره به دنیای تکنولوژی بازگشت و در 2011 به هیات‌مدیره شرکت HP پیوست که سپتامبر همان سال مدیرعامل شد و حال این شرکت به دو کمپانی جداگانه تقسیم شد: هیولت پکارد انترپرایز به شرکت های بزرگ محصولات می فروشد و پشتیبانی می کند و اما کمپانی بعدی HP Inc است ک روی کامپیوتر های هوشمند و پرینتر های شخصی تمرکز دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار