کنگره آمریکا طرح جدیدی را برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران تصویب کرد.

 به گزارشکناره به نقل از رادیو آزاد اروپا، کنگره آمریکا طرح جدیدی را برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران تصویب کرد.

 
بر این اساس، این طرح موسوم به" مسئولیت پذیری ایران"  که با ادعای حمایت تهران از تروریسم، مسائل حقوق بشر و برنامه موشکی بالستیک به وسیله جمهوریخواهان کنگره مطرح شده بود، با 246 رای موافق و 179 رای مخالف به تصویب قانونگذران آمریکا رسید.
 
طرح مسئولیت پذیری ایران جزو طرح سه گانه جمهوریخواهان آمریکا علیه تهران است. پیشتر کنگره طرح ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران را به تصویب رسانده بود. درباره سومین طرح جمهوریخواهان با عنوان "ممانعت ایران از دسترسی به نظام مالی آمریکا" نیز تا دقایقی پیش در کنگره رای گیری شد.
 
این طرح که به منظور ایجاد محدودیت در دسترسی ایران به ساز و کار های مالی آمریکا و استفاده از دلار بعنوان ارز تجاری ارائه شده  بود نیز با 246 رای موافق و 181 رای مخالف به تصویب رسید.
 
طرح های سه گانه جمهوریخواهان پس از تصویب در کنگره، به منظور بررسی و تصویب باید به سنای این کشور ارجاع شود. با این وجود، جتی در صورت تصویب این طرح ها در سنا، رییس جمهور آمریکا می تواند آنها را وتو کند.
 
باراک اوباما -- رییس جمهور آمریکا -- پیشتر اعلام کرده بود به دلیل مغایرت طرح های سه گانه جمهوریخواهان با تعهدات واشینگتن در برجام، این طرح ها را وتو خواهد کرد.
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار