نماینده مردم شهرستان های کردکوی، ترکمن بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی گفت: دومین دکل اکتشافی نفت و گاز در منطقه عمومی کله پست واقع در شمال غربی گلستان فعالیت خود را آغاز کرد.

به  گزارش کناره  ،عبدالجلال ایری بعدازظهر جمعه در نشست با خبرنگاران گلستان اظهار کرد: دومین دکل نفتی اکتشافی نفت و گاز در استان گلستان فعالیت خود را در شمال روستای کله پست واقع در شهرستان مرزی گمیشان آغاز کرده است.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: آغاز به کار فعالیت این دکل اکتشافی بر اساس نظریه کتبی وزارت نفت و نتایج حاصله از نخستین چاه اکتشافی در منطقه سقرتپه گمیشان انجام شده است.

وی گفت: فرایند لایروبی و برداری از کانال آشور به عنوان نخستین دالان ارتباطی بین خلیج گرگان و دریای خزر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است که امیدواریم در ماه آینده به اتمام برسد.

ایری ادامه داد: پس از اتمام لایروبی و تعمیق کانال در تلاش هستیم تا زمینه ورود کشتی‌های گردشگری را به بندر ترکمن فراهم کنیم.

نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان گفت: چهار نیروگاه مقیاس کوچک در حوزه انتخابیه غرب گلستان در حال تکمیل است که امیدواریم نخستین فقره از این نیروگاه‌ها در سفر رئیس جمهور به گلستان در بندر ترکمن به بهره برداری برسد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار