پویش «برای مردم» در راستای حمایت از مصرف انرژی در استان گلستان راه اندازی شد.

 

به گزارش کنازه ،  قطعا توجه نکات کوچک فردی برای اصلاح، آورده های جمعی زیادی به همراه دارد که یکی از آنها مصرف  بهینه انرژی که هرکس به تنهایی از آن پیروی کند یک کشور از آن بهره خواهد برد.

پویش سراسری«برای مردم» دعوت به همدلی برای مدیریت مصرف انرژی ، همراهی صاحب خانه ها، صاحبان مشاغل، خیرین وغیره است که از هفته گذشته با حمایت رسانه های جمعی جهت حمایت از مردم آغاز به کار کرده است.

در استان گلستان نیز با توجه به گرمای هوای و افزایش مصرف انرژی و خاموشی ها جهت حمایت از مردم و رفاه هم استانی ها و با حمایت رسانه ها، در روزهای اخیر پویش«برای مردم» در این استان راه اندازی شد .

شهرداری گرگان با پیوستن به  پویش «برای مردم»،  تمامی نورپردازی های سطح شهر گرگان تا اطلاع ثانوی را متوقف کرد.

این دستور شهردار گرگان در حالی صادر شده که میزان مصرف برق در این نورپردازی ها قابل توجه نیست اما به علت رعایت مصالح شهر و مشکلاتی که قطعی برق برای شهروندان ایجاد کرده، اجرای کلیه نورپردازی ها تا زمان بهبودی اوضاع متوقف می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش هم با پیوستن به پویش « برای مردم»اظهار کرد: به منظور کنترل مصرف انرژی، بر اساس دستور وزیر آموزش و پرورش ، فعالیت کلیه مدارس دولتی و غیردولتی در طول تیرماه جاری و نیمه اول مرداد ماه محدود به روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته، بین ساعات ۷ تا ۱۰ صبح است.

احسان گوهری راد افزود: فعالیت  پایگاه های اوقات فراغت دانش آموزان نیز به فضای مجازی منتقل شده و به صورت غیرحضوری برگزار می گردد.

 وی بیان کرد: فعالیت مراکز سنجش آمادگی تحصیلی دانش آموزان بدو ورود به مدرسه نیز در طول روز های هفته بین ساعات ۸ تا ۱۲ کاهش می یابد.

از آنجایی که رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی  و پیاده سازی هنجارها در جامعه دارند، صدا و سیمای مرکز استان نیز به این پویش پیوسته و از مردم خواسته است برای شرکت در این پویش، عکس‌ها و ویدئوهای خود را ازمصرف زیاد و غیر ضروری برق در معابر و اماکن عمومی و یا راهکارهای خلاقانه کاهش مصرف آب و برق را برای آنها ارسال کنند.

کاهش مصرف برق در استان گلستان در روزهای اخیر قطعی برق و آب را برای مصرف کنندگان خانگی به حداقل رسانده است.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار