رئیس کل دادگستری گلستان ؛ نظارت کمرنگ متولیان انفال ، بستر برای دست درازی به بیت المال را فراهم می کند.

به گزارش کناره ، رئیس کل دادگستری گلستان  دیروز در مراسم معرفی رئیس دادگستری گالیکش بار دیگر با انتقاد از نظارت کمرنگ در دستگاه هاگفت : متاسفانه متولیان انفال در نظارت ها یا کاهلند یا به عمد دست درازی می کنند   و به متخلفین کمک می کنند .

هادی هاشمیان افزود:  نظارت کمرنگ بر زیرمجموعه از سوی مدیران بالادستی ، باعث ایجاد فساد در دستگاه ها می شود و باید متولیان نسبت به این امر حساس باشند.

هاشمیان در ادامه گفت: فرمانداران به عنوان بالاترین مرجع اجرایی در هر شهرستان باید نظارت بر دستگاه های اجرایی را جدی بگیرند و  بسترهای بروز فساد اداری را شناسایی و رفع کنند .

رئیس کل دادگستری گلستان از روسای دادگستری ها و دادستان ها هم خواست : به عنوان متولیان پیشگیری از وقوع جرم ،  مطالبه گر باشند  و نظارت در حوزه ای که مسئولیت آن را بر عهده دارند جدی بگیرند و از دستگاه های اجرایی نیز نظارت را مطالبه کنند .

هادی هاشمیان در ادامه سخنان خود  به  اقدامات خوب استان برای پیشگیری از جرم هم اشاره کرد و گفت: با همکاری مردم ، علما ، دانشگاهیان ، سازمان های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی پارسال  تعداد پرونده های کیفری بیش از 8 هزار فقره کاهش یافت و تعداد جرم ها نیز 16 هزار و 400 مورد کمتر شد که حکایت از شان و شعور مردم استان است.

هاشمیان ، آشنا نبودن با قوانین و مقررات را یکی از علل افزایش جرم عنوان کرد و از رئیس جدید دادگستری گالیکش خواست با کمک علما و دانشگاهیان و دانش آموختگان رشته حقوق و اعضای شورای حل اختلاف طرح هر مسجد یک حقوقدان را فعال و برای افزایش آگاهی حقوقی مردم شهرستان تلاش کند.

امروز در مراسم های جداگانه روسای دادگستری های گالیکش و نوکنده و دادستان آزادشهر معرفی شدند .

در گالیکش رضا بذری که پیش از این دادستان آزادشهر بود  ، ریاست دادگستری گالیکش را عهده دار شد در نوکنده هم علی خانی رئیس این بخش قضایی شد . سیدعلی حسینی هم دادستانی آزادشهر را برعهده گرفت. علی عرب و محمد طالبی جوجاده  روسای سابق دادگستری گالیکش و حوزه قضایی بخش نوکنده هم به عنوان مستشار  دادگاه های تجدیدنظر استان منصوب شدند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی دادگستری كل استان گلستان

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار