رئیس کل دادگستری گلستان از رسیدگی به پرونده افرادی خبر داد که به گفته خودشان ، بی خبر از همه جا  و ناخواسته پایشان به پرونده پولشویی باز شده است .

به گزارش کناره ، هادی هاشمیان گفت:  به این افراد وعده داده شده بود هفته ای دست کم 500 هزار تومان پول به ازای در اختیار قرار دادن حساب بانکی شان پرداخت می شود .

وی ادامه داد: در این روش افرادی که نیاز مالی داشتند شناسایی و به آنان گفته می شد حساب بانکی باز کنند و  پس از افتتاح حساب ، همه اطلاعات حساب بانکی از جمله رمز دوم کارت خود را در اختیار فردی که به آنان وعده پرداخت  پول داده بود قرار دهند و  به ازای آن هفته ای و ماهانه مبلغی دریافت کنند.

هاشمیان ادامه داد: سرشبکه این باند که در سوئد زندگی می کند پول های حاصل از سایت های شرطبندی را به حساب این افراد واریز و با نقل و انتقال وجوه واریزی ،  میلیاردها تومان پولشویی می کرد .

این مقام ارشد قضایی استان گفت : گردش مالی صاحبان حساب ها که از حد مجاز فراتر رفت ، بررسی از حساب ها آغاز و ماجرای فعالیت این باند لو رفت .

هادی هاشمیان افزود: تا کنون 8 نفر از افرادی که ادعا می کنند اطلاعات بانکی خود را در ازای دریافت پول در اختیار اعضای این باند قرار داده اند شناسایی و دستگیر شدند .

هاشمیان ادامه داد: این افراد در تحقیقات اولیه مدعی شدند اطلاعی از مجرمانه بودن همکاری با سایت های شرطبندی و ارتباط این سایت ها با اقدامات پولشویی نداشته اند.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: گردانندگان سایت های شرطبندی برای ترغیب افراد به فعالیت در این سایت ها ، از نام شرطبندی به جای قمار استفاده می کنند و بیشتر افرادی که در این سایت ها شرطبندی می کنند نمی دانند شرطبندی همان قمار است و جرم محسوب می شود و فرقی بین قمار در فضای مجازی و واقعی نیست .

 وی افزود: پرونده این افراد در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای مرکز استان در حال رسیدگیست و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند ادامه دارد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی دادگستری كل استان گلستان

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار