مدیرکل بنیادمسکن استان گلستان با بیان اینکه ۲۹ روستای استان براثر بارش‌های شدید و وقوع سیلاب دچار رانش شده‌اند گفت: در پی این حادثه ۳۹۴ واحد مسکونی خسارت دیده که تعداد آنها در حال افزایش است.

به گزارش کناره؛ محمدتقی زمانی‌نژاد درباره آخرین وضعیت روستاهای رانشی و واحدهای مسکونی خسارت دیده در استان اظهارداشت: بارندگی‌های شدید و مداوم در استان فقط منجر به بروز سیلاب در سطح استان نشده است بلکه مشکلاتی از قبیل زمین‌لغزش، روانه‌گِلی و سنگ‌افتان را نیز در پی داشت.

وی افزود: یکی از پدیده‌های مهمی که در پی این بارش‌ها در گلستان و به ویژه در شرق استان به طور گسترده اتفاق افتاد، رانش زمین یا همان روانه‌گلی بوده است.

مدیرکل بنیادمسکن استان گلستان ادامه داد: نمونه بارز این روانه‌های گِلی در روستای عرب قره‌حاجی رخ داده که سبب تخریب 2 واحد مسکونی شده است. سرعت وقوع روانه گِلی در حدی بود که به ساکنین واحد تخریب شده مجال فرار هم نداد.

وی بیان داشت: زمین‌لغزش‌های رخ داده در استان بسیار گسترده است و در همه قسمت‌های کوهستانی استان به چشم می‌خورد. تعدادی از زمین لغزش‌ها در مجاورت و یا در محل سکونتگاه‎های روستایی رخ داده است.

مانی‌نژاد ادامه داد: روستاهای قلعه‌قافه بالا، قلعه‌قافه پایین، بلم‌جرک، ده‌چناشک، پنو، پادلدل در شهرستان مینودشت، روستای دومانلی در کلاله، روستاهای قرناوه بالا و داشلی‌آرقاچ در مراوه‌تپه و روستای خاک‌پیرزن در علی‌آبادکتول دچار رانش زمین شده‌اند.

وی با بیان اینکه 29 روستای استان براثر بارش‌های شدید و وقوع سیلاب دچار رانش زمین شده‌اند گفت: در پی این حادثه 394 واحدمسکونی دچار رانش شده و خسارت دیده است که تعداد این واحدها در حال افزایش است.

زمانی‌نژاد با بیان اینکه بیشترین خسارت رانش زمین در شهرستان مینودشت بوده است، افزود: در مینودشت 326 واحد مسکونی در 15 روستا، در کلاله 11 واحد مسکونی در چهار روستا، 10 واحد مسکونی در 6 روستای مراوه‌تپه، 7 واحدمسکونی در یکی از روستاهای علی‌آبادکتول و 40 واحد مسکونی در 3 روستای آزادشهر بر اثر رانش زمین دچار خسارت شده‌اند.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار