مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی گلستان با اشاره به فعالیتهای چند ساله این سازمان گفت : حمایت از ۱۵۰ محصول دانش بنیان ، راه اندازی ۷۰ هسته علمی و تخصصی و راه اندازی ۳۹ پایگاه علمی و پژوهشی از جمله این اقدامات بود.

به گزارش کناره ، اسماعیل مهدیانی مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان گلستان در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری علم و فناوری در خصوص اقدامات انجام شده در این سازمان اظهار کرد : اقدامات بسیار خوبی در سالهای گذشته بعد از راه اندازی بسیج علمی ، فناوری و پژوهشی استان انجام شده که باعث شناسایی و توانمندسازی نخبگان بسیجی استان و ارائه طرح های جدید و کاربردی شده است .

مهدیانی افزود : طی این مدت از 150 محصول دانش بنیان مبتکران ، مخترعان و محققان بسیجی در قالب مرکز رشد حمایت مالی ، مشاوره ای و کارگاهی شد ضمن اینکه خانه نخبگان علمی بسیج و هیئت اندیشه ورز با هدف احصاء مسائل و مشکلات استان راه اندازی گردید .

وی تصریح کرد : تشکیل 3 کارگروه تخصصی در حوزه های صنعت ، زیست فناوری ، عمران ، معماری و شهرسازی ، آمایش استان و بیان بیش از 50 مسئله علمی استانی ، تشکیل جلسات کارگروه های علمی و آموزشی نواحی و هم اندیشی جهت شناسایی مسائل و مشکلات اولویت اول شهرستانها کارهایی بود که انجام شد.

مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان گلستان با اشاره به راه اندازی 39 پایگاه علمی و پژوهشی در سراسر استان حتی در نقاط مرزی خاطرنشان کرد : هدف از این رویداد تقویت و توسعه فعالیتهای علمی و آموزشی در سطح پایگاه های علمی ، توانمندسازی علمی و پژوهشی و مهارتی بسیجیان ، تشریح فعالیتهای علمی و آموزشی در سطح ناحیه با نگاه به ظرفیتهای پایگاه و ایجاد روحیه شور و نشاط علمی در بین بسیجیان بوده است .

مهدیانی اضافه کرد : برگزاری کارگاه های علمی آموزشی روش تحقیق ، آموزش و توانمندسازی مدیران علمی مساجد منتخب استان و اجرای بیش از 110 پروژه علمی در سطح ملی و استانی توسط نخبگان بسیجی به همراه برگزاری اردوهای جهادی و پژوهشی با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی از جمله اقداماتی است که در چهل سالگی انقلاب اسلامی نوید بخش آینده ای روشن برای استان گلستان است .

وی ادامه داد : در سنوات گذشته حضوری جدی در جشنواره های علمی کشور و استان داشته ایم و محصولات دانش بنیان ساخت نخبگان بسیجی را به نمایش گذاشتیم ، همچنین با حضور نخبگان بسیجی نشست خبری با اصحاب رسانه در جهت تشریح اختراعات جدید مورد حمایت سازمان داشتیم.

مهدیانی افزود : تهیه بانک اطلاعاتی از مسئولان ، مخترعان و نخبگان استانی داشتیم که می توان به مسئولین علمی بسیج دانشجویی استان(55 نفر) ، روسای دانشگاه ها ( 69 نفر ) ، مسئولین استانی ( 320 نفر ) ، مخترعین ، مبتکرین و نخبگان ( 272 نفر) ، اساتید بسیجی ( 733 نفر ) ،مدیران علمی پایگاه های بسیج سراسر استان ( 1500 نفر) اشاره کرد .

مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان گلستان در پایان از راه اندازی 70 هسته علمی و تخصصی در استان خبر داد و گفت : هدف از این کار شناسایی و سازماندهی افراد تحصیلکرده ، شناسایی افراد نخبه و ممتاز و بهره گیری از آنان در ارتقای فعالیتهای علمی هسته بوده است .

انتهای پیام /

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار