عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: هزینه‌های انتخابات با استانی شدن چندین برابر می‌شود و افراد مستقل و غیرحزبی رأی نمی‌آورند و مجلس محلی برای سرمایه‌داران می‌شود.

به گزارش کناره ، حجت‌الاسلام حسن نوروزی در گفتگو با مهر، در مخالفت با طرح استانی شدن انتخابات، گفت: از آنجایی که کشور ما احزاب قوی و ساختاریافته ندارد، استانی شدن انتخابات به نتایج مطلوبی نمی‌رسد.

وی افزود: از آنجایی که بیگانگان و به ویژه سرویس‌های جاسوسی آمریکا به دنبال دخالت در مسائل داخلی ایران به ویژه انتخابات هستند، با استانی شدن انتخابات مبالغی را به جیره‌خواران داخلی خود می‌دهند و لیست‌های مورد نظرشان را وارد عرصه انتخابات می‌کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه با این شرایط نیروهای انقلابی نمی‌توانند به مجلس راه یابند، تصریح کرد: هزینه‌های انتخابات قطعا با تصویب این طرح چندین برابر می‌شود و افراد مستقل و غیرحزبی یا رأی نمی‌آورند یا آنکه باید مبالغ کلانی را صرف تبلیغات کنند.

نوروزی با اشاره به اینکه با استانی شدن انتخابات، مجلس فقط محلی برای سرمایه‌داران می‌شود، گفت: از سوی دیگر با این رویه، توجه نمایندگان به شهرهای کوچک کاهش چشم‌گیری می‌یابد و مردم هم در این شرایط پای صندوق‌های رأی نمی‌آیند و مشارکت عمومی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار