در آیین تجلیل از فعالان عرصه مردمی اربعین نخستین اپلیکیشن جامع شهدای مدافع حرم استان گلستان رونمایی شد.

 

 به گزارش کناره، آیین تجلیل از فعالان مردمی عرصه اربعین حسینی با حضور فرمانده سپاه نینوا گلستان در دانشکده مائده استان گلستان برگزار شد.

 در این مراسم از اپلیکیشن جامع شهدای مدافع حرم استان گلستان رونمایی شد.

نرم‎افزاز جامع شهدای مدافع حرم استان گلستان شامل زندگینامه، وصیت‎نامه، دلنوشته، خاطرات، تصاویر و ویدئو است و در آن مطالب جامعی از شهدای مدافع حرم استان گلستان گردآوری شده است.

این نرم‎افزار که از برنامه «بازار» اندروید، «ایران اپس» و «توپ‎مارکت» قابل بارگیری و دانلود است توسط سازمان فضای مجازی سراج مرکز استان گلستان ایجاد شده است.

اپلیکیشن جامع شهدای مدافع حرم استان گلستان تاکنون و در مدت زمان کوتاه پس از راه‎اندازی، بیش از 200 مورد نصب فعال داشته است.

مسؤول ستاد مردمی اربعین استان گلستان اظهار کرد: برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی  زحمات زیادی در کشور و استان گلستان کشیده شد و مقام معظم رهبری در خصوص اربعین نکات بسیاری را مطرح کردند.

حنظله رجایی با بیان اینکه اربعین حسینی فراخوانی است که امام زمان (عج) از تمام دنیا زده است، گفت: برخی از افرادی که در این جمع هستند مسلمان نیستند و در اربعین حسینی از عشق و ارادت مردم به امام حسین (ع) متعجب می‎شوند.

وی اربعین حسینی را آماده‎سازی برای ظهور امام زمان (عج) دانست و افزود: ستاد مردمی اربعین حسینی در استان گلستان ذیل ستاد مردمی اربعین در کشور از سال 1392 شروع به کار کرد و در سال 1393 به صورت رسمی شکل گرفت.

مسؤول ستاد مردمی اربعین استان گلستان تصریح کرد: سال 1393 و 1394 بیشتر در حوزه اسکان وارد شدیم و سالانه حدود 5 هزار نفر را در اربعین حسینی در کربلا اسکان دادیم و در سال 1395 که موکب‎ها و خدمات اسکان افزایش یافت در حوزه فرهنگی و اطلاع‎رسانی تمرکز بیشتری داشتیم.

رجایی ادامه داد: در این راستا چند کارگروه و طرح ایجاد شد و در حوزه‎های مختلف اعم از آموزشی، بهداشتی و امنیتی فعالیت کردیم و کارگروه فرهنگی داشتیم و 8 هزار بسته متبرک امام رضا(ع) آماده و به کاروان‎ها داده شد.

وی گفت: طی چند سال اخیر در حوزه دارویی فعالیت می‎کنیم و داروهای مورد نیاز کاروان‎ها به همت خیرین به زائران و کاروان‎ها داده می‎شود.

*راه‎اندازی قرارگاه دائمی اربعین حسینی در گلستان

مسؤول ستاد مردمی اربعین استان گلستان به اجرای طرح «جای پای یار» اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که خادم این طرح می‎شوند تمیز کردن فاصله بین ستون‎ها را در اربعین حسینی عهده‎دار می‎شوند.

رجایی از اجرای طرح نایب‎الشهید خبر داد و گفت: زائرانی که به اربعین حسینی می‎روند تصویر و وصیت‎نامه به آنها داده می‎شود و زائران به نیابت از آن شهید در کربلا حضور می‎یابند.

وی به اطلاع‎رسانی در فضای مجازی و سایت‎ها از سوی ستاد مردمی اربعین حسینی اشاره و اذعان کرد: اربعین حسینی امسال در پارک شهر گرگان نیز جایگاه و معبری برای جاماندگان از اربعین حسینی ایجاد شد.

مسؤول ستاد مردمی اربعین استان گلستان خاطرنشان کرد: قرارگاه دائمی اربعین حسینی در گلستان راه‎اندازی می‎شود و همه این اتفاقات و اجتماع برای هماهنگی بیشتر کاروان‎ها است./ فارس

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار