دانشجوی مخترع دانشگاه منابع طبیعی درباره اختراعش گفت: بنده در این اختراع روی ضایعات پوستی ماهی خاویاری(فیل ماهی) کار کردم و توانستم از پوست آن ژلاتین استخراج کنم که ژلاتین استخراج شده از آن نیز 84 درصد پروتئین دارد.

به گزارش کناره ، میلاد زعفرانی دانشجوی مخترع دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی در حاشیه جشنواره  کارآفرینی مبتنی بر پژوهش در تولید و ارزیابی فراورده های دریایی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: اختراع بنده در زمینه استخراج ژلاتین از پوست ماهی خاویاری بومی (فیل ماهی) ایران بوده است.

زعفرانی متولد سال 1372و دانشجوی دکتری فراوری محصولات شیلاتی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در خصوص این اختراع توضیح داد: این اختراع بر اساس یکسری از اخبار و ناملایماتی که نسبت به ماهی خاوریاری بومی ایران (فیل ماهی) وجود دارد انجام شد.

02l

وی ادامه داد: در این اختراع تلاش کردم از ضایعات ماهی خاویاری فیل ماهی که دور ریخته می شده استفاده کنم چون در این ماهی تنها از خاویار و گوشت آن استفاده می شد و بقیه قسمتهای بدن ماهی  دور ریخته می شد.

این دانشجوی مخترع درباره اختراعش گفت: بنده در این مورد روی ضایعات پوستی این ماهی کار کردم و توانستم از پوست آن ژلاتین استخراج کنم که ژلاتین استخراج شده از آن نیز 84 درصد پروتئین دارد.

میلاد زعفرانی افزود: این ژلاتین خاصیت ضد میکروبی دارد که می تواند در صنعت داروسازی،پزشکی و بسته بندی هم از آن استفاده کرد.

01lk

این مخترع دانشجو درباره اهمیت اختراعش گفت: این اختراع برای اولین بار در دنیا انجام شده و به دو جشنواره خارجی هم دعوت شدم که اگر زمینه برای حضور فراهم شود می تواند مفید باشد.

زعفرانی در مورد کاربرد ژلاتین استخراج شده این ماهی بیان کرد: از ژلاتین آن برای روکش کپسول و آموکسی سیلین و تهیه مشماهایی برای بسته بندی لایه های محافظ می توان استفاده کرد که بعد از استفاده می تواند در آب قرار گیرد و به آب و دی اکسید کربن تبدیل شود که دیگر احتیاجی به مشماهای سنتزی که چند صد سال طول می کشد تا در طبیعت تجزیه شود نیست./دانشجو سلام

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار