رییس حوزه علمیه اهل سنت ترکمن گالیکش در روستای اجن قره خوجه گفت: محرم و عاشورا متعلق به یک مذهب خاص نیست، بلکه به‌کل جهان اسلام و همه آزادی‌خواهان دنیا تعلق دارد.

 

به گزارش کناره ، حاج صفر آخوند قزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه با اشاره به اینکه ایام محرم‌الحرام یادآور مظلومیت حضرت امام حسین و فرزندان پاک رسول مکرم اسلام (ص) است گفت: شهادت پاک‌ترین انسان‌ها در صحرای کربلا توسط حکام ظلم و جور، دین مبین اسلام را برای سال‌ها و قرن‌های متمادی قوت و استحکام‌بخشید.

وی افزود: تسلیم نشدن در مقابل ظالمان و آمادگی برای چشیدن شهد شیرین شهادت از پختگی ایمان و قوت دینی سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت امام حسین علیهم‌السلام حکایت دارد.

آخوند قزاقی تصریح کرد: قیام اباعبدالله علیهم‌السلام برای طلب دنیا و پست و مقام نبود بلکه می‌خواست احکام خدا را اجرا و راه و روش پیامبر (ص) را احیا نماید.

رییس حوزه علمیه اهل سنت ترکمن گالیکش با اشاره به این مطلب که تمام آزادیخواهان جهان به امام حسین علیهم‌السلام افتخار می‌کنند گفت: مسلمانان باید اخلاق، رفتار، منش و سیره سیدالشهدا علیهم‌السلام را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به این‌که ما اهل سنت پیرو امام حسین علیهم‌السلام هستیم و باید رهرو آن امام باشیم، افزوده: دوست داشتن و محبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام مانند این است که راه آن‌ها را ادامه می‌دهیم.

آخوند قزاقی با تأکید بر این‌که نباید حادثه کربلا برای ما فقط یک اتفاق ساده و بی‌اهمیت باشد، افزود: نظر ما اهل سنت این است که امام حسین علیهم‌السلام راهش را درست انتخاب کرد و درراه حق شهید شد.

منبع:گلستان ما

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار