شهردار بندر آستارا گفت: به مناسبت روز دریای خزر دوچرخه سواران حامی محیط زیست این دریا از بندر ترکمن تا بندر آستارا را رکاب می‌زنند.

 

به گزارش کناره ، جواد معیتی، شهردار بندر آستارا به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: سه دوچرخه سوار حامی محیط زیست دریای خزر روز 21 مرداد همزمان با روز دریای خزر رکاب زنی خود از بندر ترکمن تا بندر آستارا را با شعار « مقابله با زباله های دریایی» آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دوچرخه سواران فعال محیط زیست از استان‌های گلستان، مازنداران و گیلان در این برنامه فرهنگی و ورزشی حضور دارند، افزود: دوچرخه سواران حامی محیط زیست پس از گذر از شهرهایبندرترکمن ، بندرگز ، بهشهر ،  نکا، خزر آباد، بابلسر، نور، نوشهر، سلمان شهر، تنکابن، رامسر، رودسر، لاهیجان، بندر کیاشهر، بندر انزلی و تالش در روز 31 مرداد به بندر آستارا می‌رسند و رکاب زنی خود را به پایان می‌رسانند.

شهردار بندر آستارا با بیان اینکه دوچرخه سواران حامی محیط زیست دریای خزر در طول 10 روز مسیر 657 کیلومتری بندر ترکمن تا آستارا رکاب می‌زنند، تصریح کرد: در طول مسیر رکاب زنی دوچرخه سواران با استفاده از بنرهای نصب شده بروی دوچرخه هایشان و توزیع بروشورهای آموزشی بین مردم به ترویج فرهنگ صیانت و پاکیزگی ساحل دریای خزر اقدام می‌کنند.

معیتی گفت: در راستای راه اندازی این برنامه فرهنگی و ورزشی سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری‌ها و ادارات حفاظت محیط زیست شهرهای ساحلی دریای خزر و شرکت امیران پاک ایرانیان مشارکت دارند.

به گزارش شبستان، کشور های حاشیه دریای خزر در سال 1382 یک کنوانسیون منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریای خزر موسوم به کنوانسیون تهران را امضاء کرده و در تاریخ 21 مردادماه 1385 لازم الاجرا شدن این معاهده نامه را بعنوان یک واقعه مهم زیست محیطی جشن گرفتند.

از سال 87 به بعد جشن روز جهانی دریای خزر در پنج کشور ساحلی برگزار شد و ایران نیز همانند سایر کشورها هر ساله برنامه های ویژه ای را به مناسبت این روز اجرا می‌کند.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار